گردشگری و توریسم

اقامت مسافران نوروزی در سمنان 18 درصد افزایش یافت

مهدی جمال روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آمار بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری استان سمنان در مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافت.
وی یادآور شد: حدود 181 گردشگر خارجی از کشورهایی مانند ایتالیا و سوئد نوروز امسال استان سمنان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.
وی با بیان این که بازدید از موزه های استان سمنان نوروز امسال 10 درصد افزایش یافت، اضافه کرد: یک میلیون و 400 هزار گردشگر از بیست و هفتم اسفندماه سال گذشته تا چهاردهم فروردین ماه امسال از جاذبه های استان بازدید کردند.
جمال تقریح کرد: بر اساس آمار 457 هزار و 846 مسافر نوروزی از بیست و هفتم اسفندماه تا چهاردهم فروردین امسال در استان سمنان اقامت کردند.
وی خاطر نشان کرد: حدود 40 هزار نفر از 457 هزار و 846 نفر مسافر اقامت داشته در استان سمنان در تاسیسات اقامتی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اقامت کردند.
جمال افزود: آمار گواه افزایش 100 درصدی اقامت مسافران نوروزی در اقامتگاه های بوم گردی، خانه های مسافر و مجتمع های گردشگری استان سمنان است.
وی اظهار داشت: میزان اقامت در هتل های استان سمنان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش یافته است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: یک هزار و 744 بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان به منظور جلوگیری از تخلف انجام شد که این بازدیدها منجر به ارائه یک مورد تذکر و دو مورد اخطار شده است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ٨٣٨ اثر تاریخی شناسایی شده است و بیش از٧٩٣ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
در استان سمنان 232 واحد تاسیسات اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی شامل هتل ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع های گردشگری، اقامتگاههای بوم گردی و خانه مسافر وجود دارد.
7342/7408

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


نوروز


سمنان