گردشگری و توریسم

افزون بر 8000 نفر گردشگر از آثار تاریخی سلماس بازدید کردند

افراسیاب گراوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین این بازدید کنندگان که از استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، خراسان شمالی، سمنان، شیراز، کرمانشاه، کردستان، مازندران، مشهد و همدان بودند گردشگران خارجی از کشورهای آمریکا و دانمارک نیز به چشم می خورد.
به گفته سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس، نتایج حفاری های به عمل آمده از تپه تبان، قارنی یاریخ و زنجیر قالا، قدمت سلماس را به زمان ماد مربوط ساخته است؛ بر این اساس سلماس در دوره اشکانیان یکی از ایالت های حایل بین ایران و روم بود که پس از شکست خسرو اشکانی، ضمیمه متصرفات ساسانیان شد.
گراوند افزود: قلعه کوراوغلو هدر، امامزاده کهنه شهر، امامزاده برگشاد (امامزاده هشتم)، آبشار خورخورا، کلیسای هفتوان، قلعه چهریق، رودخانه زولا چای، تالاب چیچک، آب گرم ایستی سو، سنگ نگاره خان تختی، حمام شیخ، مسجد آقا یا مسجد امام حسن (ع)، آغ داغ قلعه سی و تپه اهرنجان از جمله آثار تاریخی و گردشگری سلماس به شمار می رود.
وی اظهار داشت: ساخته شدن کلیسا در سه کیلومتری جنوب شهر سلماس و در روستایی به نام هفتوان نیز وجود تنوع ادیان و زندگی مسالمت آمیز پیروان سایر ادیان توحیدی در این منطقه را در کنار مسلمانان نشان می دهد.
به گزارش ایرنا این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیاری است که حمام شیخ، دره دریک و دره تمر، آب گرم ایستی سو، تپه تاریخی اهرنجان یا کول تپه، نقش برجسته خان تختی، کلیسای آخته خانه، آبشار ممکان، کلیسای مارسرکیس، کلیسای هفتوان، قلعه چهریق و آبشار دره خورخوره از جمله این آثار می باشد.
7125/7129

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


سلماس


آذربايجان غربي