گردشگری و توریسم

اقتصاد پایدار آران و بیدگل در گرو توسعه گردشگری است

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان شهرداری ناحیه یک آران افزود: کویرهای آران و بیدگل ظرفیت های خدادادی است که باید به دنبال مدیریت و استفاده درست از آنها در جهت رونق گردشگری پایدار باشیم.
وی بیان کرد: نباید گردشگری را به عنوان حوزه چالشی در نظر بگیریم زیرا گردشگران به نوعی میهمان ما هستند که البته آسیب های اندکی هم به همراه دارد اما باید با ارائه برنامه آسیب ها را به کمترین میزان ممکن برسانیم.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس اضافه کرد: باید با توسعه گردشگری، اشتغال پایدار ایجاد کنیم و الگویی بر مبنای هویت دینی، اخلاقی و مبتنی بر ارزش ها داشته باشیم تا در کنار کاهش آسیب ها به توسعه پایدار این شهرستان کمک کنیم.
وی تک محصولی بودن شهرستان آران و بیدگل را چالش مهم برشمرد و عنوان کرد: در حالی که با تلاش بخش خصوصی به دومین تولید کننده فرش ماشینی جهان تبدیل شدیم اما باید به دنبال توسعه سایر صنایع از جمله رونق گردشگری باشیم.
ساداتی نژاد حفظ انسجام و یکپارچگی در آران و بیدگل را چالش دیگر این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم این منطقه اصالت و هویت مردمی آن است که باید در جهت تقویت آن گام برداریم.
عضو شورای شهر آران و بیدگل هم در ادامه گفت: توسعه گردشگری و صنایع پایین دستی فولاد باید در اولویت برنامه ریزی های مسوولان این شهرستان قرار بگیرد تا منطقه را به توسعه پایدار برساند.
محمد یوسفیان نقش شهرداری در توسعه آران و بیدگل را پررنگ ارزیابی کرد و افزود: 2 شهرک صنعتی با فراهم کردن زیرساخت های لازم در این خطه راه اندازی شده که این شهرستان را به قطب تولید فرش ماشینی در ایران و جهان تبدیل کرده است.
وی در ادامه یادآور شد: 30 هزار واحد ساختمانی و 18 هزار پلاک خالی هم اکنون در آران و بیدگل وجود دارد و مهمترین مشکل شهرداری آسفالت نامناسب معابر است که رسیدگی به آن نیازمند کمک دولت می باشد.
محمود سرکاری، شهردار ناحیه یک آران نیز توجه به احیای بافت های تاریخی و فرسوده را از جمله اولویت های کاری این مجموعه برشمرد و تشریح کرد: بافت های فرسوده و تاریخی که اکنون به تهدیدی تبدیل شده را می توان با برنامه ریزی و احیای درست به کانون گردشگری تبدیل کرد که البته اقدام هایی در این زمینه جریان دارد.
ساختمان ناحیه یک شهرداری آران با زیربنای 2 هزار مترمربع در چهار طبقه با اعتبار 30 میلیارد ریال در ادامه این آیین همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) به بهره برداری رسید.
شهرستان 103 هزار نفری آران و بیدگل با برخورداری از افزون بر 130 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


شهرداری


آران و بیدگل