گردشگری و توریسم

766 هزار نفر در نوروز به چابهار سفر کردند

عدنان حسینی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار ورود مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 40 درصدی دارد و بیشتر مسافران از طریق زمینی وارد چابهار شده اند.
وی افزود: مسافران ورودی به چابهار در هتل‌ ها، آپارتمان‌ ها، کمپ‌ های چادری، خوابگاه‌ها، مدارس، چادرهای خودجوش و خانه‌های استیجاری‌ اقامت داشته اند.
مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار ادامه داد: بیش از 500 هزار نفر از جاذبه ‌های دیدنی، گردشگری و طبیعی چابهار بازدید کردند.
حسینی گفت: 40 درصد گردشگران نوروزی امسال چابهار نخستین سفرشان به این منطقه بوده است.
وی تصریح کرد: برای نخستین بار 700 خانه استیجاری امسال در سطح منطقه آزاد و شهر چابهار در سامانه ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار ثبت ‌نام و به گردشگران خدمات داده اند.
مدیر گردشگری و دبیر اجرایی ستاد دائمی خدمات سفر سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: نکته جالب‌ توجه در سفرهای نوروزی امسال به چابهار سفر غالب گردشگران برای نخستین بار به این بندر اقیانوسی است و نظرسنجی‌ها و آمار گرفته ‌شده از گردشگران نوروزی نشان می‌ دهد که اغلب مسافران نوروزی امسال برای نخستین بار به این منطقه سفر کرده اند.
وی ادامه داد: بر اساس آمارها و نظرسنجی‌ ها بیشترین عامل جذب گردشگران نوروزی به چابهار در سال 98 اطلاع ‌رسانی‌ها و معرفی این منطقه در رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی بوده است.
وی اجرای برنامه‌ های متنوع در سه سال اخیر در منطقه آزاد چابهار نظیر جشنواره‌های گوناگون فرهنگی و مسابقات ورزشی بین‌ المللی را از دیگر عوامل جذب و افزایش شمار گردشگران به منطقه آزاد چابهار عنوان کرد و افزود: جاذبه ‌های چابهار به گردشگران سراسر ایران و حتی کشورهای مختلف منطقه معرفی شده و آن ‌ها را برای سفر به این منطقه ترغیب کرده است.
وی نقش رسانه ‌ها و فضای مجازی را از عوامل مهم در افزایش گردشگران و مسافران نوروزی عنوان کرد.
وی با اشاره به برخی برنامه های اجرا شده در سطح منطقه آزاد برای استقبال بهتر از مسافران نوروزی خاطر نشان کرد: امسال برنامه شاد و متنوع فرهنگی هنری، ورزشی و تفریحی اجرا شد تا مدت سفر افزایش پیدا کند.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی منطقه آزاد چابهار گفت: مسابقه ساخت مجسمه های شنی بین 50 نفر از مسافران وگردشگران نوروزی در ساحل شنی ورودی اسکله تیس برگزار و به 10 نفر از برندگان جایزه نقدی اهداء شد.
حسینی ادامه داد: مسابقه پرواز بادبادکها با شرکت 55 نفر از مسافران وگردشگران نوروزی توسط کارگروه ورزش و تفریحات سالم کمیته اجتماعی و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار در پلاژ ساحلی تیس برگزار که به 10 نفر از برندگان جایره نقدی اهداء شد.
وی بیان کرد: مسابقات ماهیگیری نیز با حضور مسافران در اسکله کشتی سازی امید توسط کارگروه ورزش و تفریحات سالم کمیته اجتماعی و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار برگزار شد که به پنج نفر از برندگان لنسر و جوایز نقدی اهداء شد.
وی دیدار نوروزی جمعی از جوانان روستای تیس با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، برگزاری جشنواره نوروزی بهار در چابهار، برپایی نمایشگاه سوغات، صنایع دستی و مواد غذایی، نصب المان های نوروزی (سفره هفت سین)، برگزاری جنگ ساحلی تیس- مسابقات قایقرانی و شنای دریایی در اسکله تیس، برگزاری مسابقه قایقرانی، رقابت های قویترین مردان، جشنواره خانواده در پلاژ ساحلی تیس، اجرای زنده خواننده های مطرح پاپ کشور و برگزاری مسابقه شنای آزاد از دیگر برنامه های اجرا شده در ایام تعطیلات نوروزی بود.
3043 **6081

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


سفرهاي توروزي


چابهار