اماکن دیدنی ایران

جاذبه‌های گردشگری باشت میزبان مسافران


چارتر

شهرستان باشت دارای چشمه‌های بسیار و دشت‌های سرسبز که در فصل بهار با چشم‌اندازهای زیبا هر بیننده‌ای را شگفت زده می‌کند.

ایسنا: شهرستان باشت از شهرهای تاریخی و باستانی استان بوده که قدمت آن به دوره هخامنشی باز می‌گردد.

از ویژگی‌های باشت، آب و هوای مناسب آن در ایام مختلف سال به‌ویژه تعطیلات نوروز است که همه ساله مسافران بسیاری در این روزهای پرطراوت، به این شهرستان جنوبی کشور سفر می‌کنند.

شهرستان باشت دارای چشمه‌های بسیار و دشت‌های سرسبز که در فصل بهار چشم اندازی زیبا هر بیننده‌ای را شگفت زده می‌کند. همچنین منطقه تفریحی کلگه امیر سیخی این شهرستان در محدوده روستای سرآبیز قرار دارد که می‌تواند میزبان گردشگران و مسافران نوروزی نیز باشد.

صادق ماندنی زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه آماده استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی هستیم، گفت: در این شهرستان چهار اردوگاه تفریحی و گردشگری جهت پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی آماده شده است.

وی بیان کرد: هر ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از مکان های تاریخی و گردشگری و زیارتی باشت دیدن می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باشت خاطرنشان کرد: این اردوگاه ها شامل منطقه گردشگری “رود رونه”، امامزاده سید محمد(ع) سرابیز، منطقه گردشگری شلالدان و امامزاده سید شمش الدین است.

ماندنی‌زاده تصریح کرد: اردوگاه گردشگری شلالدان دارای خط انتقال آب، منبع ذخیره آب ۲۰۰ متر مکعبی، سرویس بهداشتی در ۲ نقطه، سکوهای آبخوری سه نقطه، نمازخانه، روشنایی، آلاچیق و سکوهای نشیمن است.

ماندنی‌زاده بیان کرد: اردوگاه تفریحی و رفاهی “رود رونه ” در دو فاز و در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع دارای سکوهای نشیمن، مخزن ذخیره آب آشامیدنی و شست و شو، آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت ادامه داد: اردوگاه سید محمد(ع) سرابیز دارای آلاچیق، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و روشنایی است.

ماندنی زاده اضافه کرد: از دیگر مکان های دیدنی این شهرستان می توان به پل تاریخی بریم در ۸ کیلومتری شرق شهرستان باشت که تاکنون ۸ دهنه از آن مرمت شده و در نزدیکی روستای “چم بلبل” و دو ستون سنگی متعلق به دوران ساسانیان به نام “دو گور دو پا” در هفت کیلومتری شهرستان باشت و در مسیر جاده‌ گچساران به بابامیدان، مجموعه تاریخی خان احمد باشت که در ۲۰ کیلومتری از این شهرستان قرار گرفته، درخت کهنسال سرو لار با عمری بالغ بر ۲۷۰۰ سال در ۵۰ کیلومتری از باشت و در نزدیکی روستای درگ، در مجاورت امامزاده سید محمد(ع) دشت لار اشاره کرد.