اخبار گردشگری

برترین جشنواره لاله ها در سراسر جهان

لاله‌ها یکی از گل‌های پر‌طرفدار در آمریکا و کشور‌های شمالی هستند زیرا شکوفا شدن آنها نوید آب و هوای گرم و مطبوع را می دهند. زمانی که از گل لاله صحبت می‌کنیم، عمدتا آن را با رنگ قرمز به یاد می‌آوریم و بهترین نوع آن را هلندی می‌دانیم. اما نکته جالب توجه این است که کشت تجاری لاله از امپراطوری عثمانی آغاز شده و سپس مسیری به سوی هلند و اروپا یافته است.


تاریخچه حیرت‌انگیز گل لاله

همانطور که گفتیم، لاله‌ها در اصل متعلق به امپراطوری عثمانی در ترکیه هستند که در قرن شانزدهم به هلند برده شده و به سرعت میان مردم محبوب شد. بدین ترتیب اولین کتاب در مورد لاله‌ها در سال ۱۵۹۲ توسط نویسنده معروف هلندی نگاشته شد. از این پس این گل نه تنها در میان مردم بلکه در میان هنرمندان نیز به جایگاه ویژه‌ای دست یافت، طوری که نقاشان در آثار خود این گل را به وفور به نمایش می‌گذاشتند. لاله‌ها در هلند و کشورهای اروپایی به قدری ریشه خود را قوی کرده‌اند که بسیاری از مردم جهان لاله را متعلق به هلند می‌دانند.

با این حال هر سال در ماه آوریل (اواسط اردیبهشت ماه) جشنواره بین‌المللی لاله‌ها در پارک امیرگان استانبول برگزار می‌شود.


هلند و جشنواره لاله‌ها

هلند و جشنواره لاله‌ها

در فصل بهار و تابستان گل‌های زیبا در سراسر هلند فراوان به چشم می‌خوردند اما لاله‌ها همیشه از زیبایی فریبنده‌ای برخوردار هستند. اگر می‌خواهید بهترین لاله‌ها را ببنید، سری به باغ کوکنهف (Keukenhof) هلند بزنید تا علاوه بر گل‌های دیگر، بیش از ۸۰۰ نوع مختلف گل لاله را مشاهده کنید. این جشنواره هر سال از اواخر ماه مارس تا اواخر ماه مه برگزار شده و بلیط آن نیز به صورت آنلاین هم فروخته می‌شود.


برترین جشنواره لاله ها در سراسر جهان

جشنواره لاله‌های کانادا

هر جایی که ریشه هلند قوی باشد، جشنواره لاله‌ها نیز برگزار می‌شود. طبق گفته‌های تاریخی، در زمان جنگ جهانی دوم، خانواده سلطنتی هلند در کانادا پناه گرفتند و همین موضوع باعث شد تا گل‌های لاله نیز به کانادا آورده شوند. هر سال در ماه مه بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین جشنواره لاله‌ها در پایتخت کانادا برگزار می‌شود.


جشنواره لاله‌ها در ایالات متحده

جشنواره لاله‌ها در ایالات متحده

جشنواره لاله‌ها یکی از برترین رویداد‌ها در سراسر جهان است که در ایالات متحده نیز جایگاه خاصی دارد. هر ساله با گرم شدن هوا و آمدن بهار، آمریکایی‌ها نیز خود را برای برپایی جشنواره‌ای باشکوه آماده می‌کنند.


آلبانی، جشنواره لاله‌های نیویورک

آلبانی، جشنواره لاله‌های نیویورک

آلبانی، نیویورک که بهترین خانه‌ی نگهداری از این میراث هلندی‌ها است. آلبانی، قدیمی‌ترین مستعمره هلند است پس جای هیج تعجبی نیست که میزبان خوبی برای برترین جشنواره لاله‌ها در سراسر جهان باشد.


جشنواره لاله‌های میشیگان

جشنواره لاله‌های میشیگان

یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های لاله‌های هلندی در میشیگان برگزار می‌شود. زمان برگزاری این جشنواره هر ساله از ۶ تا ۱۴ ماه مه است. این کشور غربی نیز به خوبی توانسته از میراث با ارزش هلندی‌ها، یعنی گل‌های لاله محافظت کند.


جشنواره لاله‌های اورگون

جشنواره لاله‌های اورگون

این جشنواره هر ساله از ۲۴ ماه مارس تا ۳۰ آوریل در مزارع پرورش گل‌های لاله در ایالت اورگون برگزار می‌شود. به هر جایی که چشم می‌اندازید، زیبایی گل‌های لاله در نوع و زنگ‌های متنوع چشم‌نوازی می کنند. در طول این جشنواره برنامه‌های هنری و سرگرم‌کننده نیز اجرا می‌شود.


جشنواره لاله‌های استانبول

جشنواره لاله‌های استانبول

همانطور که گفتیم لاله‌ها در ترکیه دارای قدمت زیادی هستند در حدی که ریشه تاریخی این گل به دوران عثمانی‌ها باز می‌گردد. هر ساله در اواسط ماه اردیبهشت، با گرم شدن هوا، جشنواره باشکوه گل لاله در استانبول ترکیه برگزار می‌شود. این جشنواره هر سال در پارک قدیمی امیرگان برپا می‌شود و علاوه بر افراد بومی، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.


مترجم: سحر مردانه

منبع: www.rootwell.com/blogs/tulip-festivals