گردشگری و توریسم

جشنواره عربخانه سلام با نذر شادی مردم برگزار می‌شود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمدرضا جمالی افزود: جشنواره سال اول با حضور یکهزار نفر از اهالی منطقه عربخانه برگزار شد و پیش‌بینی می‌شود امسال به حدود پنج هزار نفر برسد.
وی با بیان اینکه هزینه برپایی جشنواره هر سال حدود 50 میلیون تومان است گفت: در این حشنواره با ابتکار نذر شادی، مردم هزینه برپایی این جشنواره و برنامه‌های جانبی آن را با نذورات خود با عنوان نذر شادی بر عهده می‌ گیرند.
مجری جشنواره عربخانه سلام با اشاره به اینکه تیم 200 نفر برگزاری جشنواره را برعهده دارند ادامه داد: از نکات مثبت این جشنواره که ابتدا هم ولایتی سلام نام داشت، اجرای برنامه‌های آن از موسیقی و مجری و تدارکات توسط جوانان و مردم بومی منطقه است.
وی گفت: در این جشنواره از اولین‌های منطقه عربخانه چون اولین معلم قرآن، اولین پلیس پاسگاه و شخصیت های برجسته ورزشی و فرهنگی منطقه تجلیل می‌شود و همچنین یک برنامه استعدادیابی نیز داریم.
جمالی با بیان اینکه جشنواره با شعار «در این مهمانی همه میزبان هستند»، یادآور شد: بین مردم و مسئولان در جشنواره عربخانه سلام فرقی نیست و از همه به یک شیوه استقبال می‌شود.
منطقه عربخانه از توابع شهرستان نهبندان در جنوب بیرجند از روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی است.
3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


جشنواره عربخانه