گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

تفریح های ورزشی، مهمترین پیوست صنعت گردشگری کیش

براساس برآوردهای انجام شده از مجموع 200 هزار گردشگر و مسافر نوروزی که در تعطبلات نوروزی 98 به جزیره کیش وارد شده حدود 100 صد هراز نفر حداقل از یک یا دو نمونه تفریح های ورزشی این جزیره استفاده کرده اند.
این تجربه موفق، ثابت می کند که باید دست به کار شد و برای برون رفت از برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیازهای واقعی جوانان و قشر های مختلف مردم را بازشناخت و با تفریح سالم ، آرامش بخش و نشاط آورر، نسل جوان را از گوشه گیری و ژرفنای شبکه های مجازی به عرصه فعالیتهای حقیقی کشاند و آنان برای پذیرش مسوولیت ها آماده کرد.
جذب دهها هزار جوان و نوجوان به تفریحات ورزشی سالم در جزیره کیش، تجربه ای موفق و آزمایشی ارزشمند است که راه را نشان می دهد و راهکار را به زبان عمل تبیین می کند.
در جزیره گردشگری کیش، علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی شاخص، و سلسله ای از مناظر جذاب و دیدنی در طول 51 کیلومتر نوار ساحلی، مجموعه ای از رشته ها و جاذبه متنوع ورزشی و تفریحی با استفاده از وضعیت بی بدیل جغرافیای این منطقه ایجاد شده که از آن به عنوان یکی از مهمترین حلقه های زنجیره گردشگری این منطقه می توان نام برد.
پیست دو چرخه سواری یکی از پر طرفدار ترین و سهل الوصول ترین تفریحات ورزشی جزیره کیش است که بیشترین آمار استفاده کننده را به خود استفاده به خود اختصاص می دهد.
این پیست ویژه با چندین ایستگاه عرضه دوچرخه یکی از طولانی ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری کشور محسوب می شود و در سرتاسر مسیر 51 کیلومتر نوار ساحلی جزیره مرجانی کشیده شده و کاملا مستقل از مسیرهای اتومبیلرو است.
قایقرانی، سوارکاری، گشت با اسکوتر برقی ، بانجی شوتینگ، سافاری، شتر سواری، پدل بورد، پینت بال، پیست باگی و اسکیت روی یخ، بانجی جامپینگ به ارتفاع 40 یا 60 متر، تفریحات شاتل و بنانا، پارکهای آبی، غواصی، اسکوتر غواصی، پاراسل، فلای جت و مجموعه از جاذبه های تفریحی و ورزشی جزیره است که در قالب 50 کلوپ تفریحی و ورزشی در منطقه آزاد کیش به عنوان مهمترین مرکز تفریحات ورزشی و آبی کشور فعالیت می کنند.
این امکانات ورزشی و تفریحی که با بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی ایجاد شده اکنون به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده و حلقه ای مهم و جذاب از زنجیره حوزه گردشگری جریره مرجانی به عنوان قطب گردشگری منطقه و کشور را تشکیل می دهد.
تقویت هرچه بیشتر گردشگری بویژه تفریح های ورزشی و دریایی با نگرش به استانداردهای بین اللملی وبهره گیری از توانمندیهای بخش خصوص به عنوان محور توسعه جزیره کیش مورد تاکید مدیریت سازمان منطقه آزاد قرار داد و در روزهای آغازین سال 98 با بهر برداری از اولین کشتی پیشرفته مسافری و گردشگری تولید داخل گامهای عملی در زمینه برداشته شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در سخنرانیهای و مصاحبه های خود، توسعه گردشگری سلامت و رشد گردشگری ورزشی را از مهمترین اولویت کاری اعلام کرده است.
غلامحسین مظفری با اشاره به این نکته که ما از ظرفیت های گسترده و ارزشمند گردشگری دریایی خیلی استفاده نکرده ایم، معتقد است: در این خصوص باید به همت نیروهای توانمند و خلاق و تکیه بر موسسه های دانش بنیان، گام های اساسی در تقویت بخش گردشگری دریایی برداریم و از مواهب و سرمایه های فراوان دریا بهره ببریم .
وی می گوید: در دوره های گذشته امکانات خوبی در جزیره کیش ایجاد شده اما با توجه به ظرفیت های موجود، درحوزه گردشگری با ایده ال ها فاصله دارد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش ظرفیتهای جزیره کیش را در حوزه گردشگری بی بدیل و متنوع توصیف کرد و افزود: بخشی از این قابلیتها مورد بهره برداری قرار گرفته و بخشی وسیع نیز باید برای پیاده سازی طرح های خاص مورد مطالعه قرار گیرد و مدیریت منطقه آزاد در حال برنامه ریزی در این خصوص است.
وی آرامش را یکی از جاذبه های مهم گردشگری جزیره کیش عنوان و اضافه کرد: این جزیره اکنون به عنوان قطب گردشگری کشور و یکی از مقاصد مهم گردشگران رخ نمایان کرده و اغلب کسانی که پیشتر کشور های خارجی را برای سفر انتخاب می‌کردند، امروز به کیش سفر می کنند.
گزارش از محمد سلطان مرادی
1339

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي و گردشگري


كيش


تفريح هاي ورزشي