گردشگری و توریسم

یک میلیون نفر از جاذبه ‌های سمنان بازدید کردند

به گزارش ایرنا، مهدی جمال عصر یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: آمار نشان دهنده افزایش پنج درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.
وی ادامه داد: از بیست و هفتم اسفندماه سال گذشته تا دهم فروردین امسال اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان25 درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه میزان اقامت نوروزی در استان سمنان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است،افزود: در مدت مذکور، 403 هزار و 375 مسافر نوروزی در این استان اقامت کردند.
جمال تصریح کرد: بیشترین میزان اقامت در استان سمنان مربوط به زائرسراها، مدرسه ها و اقامتگاه های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی بوده است.
وی بیان کرد: یک هزار و ٣١٩ مورد نظارت از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری استان سمنان در روزهای ابتدای امسال به منظور بررسی ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران انجام شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطر نشان کرد: در نظارت و بررسی های انجام شده از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری سه مورد تشویق، یک مورد تذکر و یک مورد اخطار کتبی صادر شده است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
در استان سمنان، 60 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.
7342/7408

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


سمنان