گردشگری و توریسم

برف بهاری نویدبخش سالی خوش برای دیلمان است

بهرام آریامنش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:وضعیت زندگی برغم بارش برف که از سحرگاه یکشنبه در بخش دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل آغاز شد و این منطقه را سفیدپوش کرد عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل بارش باران توام با برف، ماندگاری برف ناچیز است و بارندگی های مداوم در طول زمستان گذشته و تداوم آن در سال جدید نشان از بهاری پر بار از نظر محصولات کشاورزی خواهد بود و برخلاف پارسال که با گرمای زودرس و سپس سرمای ناگهانی موجب از بین رفتن سردرختی هایی نظیر گردو و سایر محصولات مناطق کوهستانی شد اما تداوم بارندگی ها نوید بخش سالی خوب و پرباری است.
وی اظهارداشت: با بارندگی های کافی و سیراب شدن زمین فصل خوب و زیبایی در اردیبهشت و خرداد ماه منتظر این منطقه گردشگری است که این وضعیت کشاورزان و دامداران را خوشحال کرده است .
وی یادآورشد:در پاییز و زمستان سال 97، میزان بارندگی ها خیلی بیشتر از سال گذشته بود و این وضعیت در نوروز نیز ادامه یافت.
وی با اشاره به کاهش گردشگر در نوروز امسال به این منطقه کوهستانی گفت:به دلیل سرما و بارندگی ها امسال 50درصد مسافران نوروزی این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
آریامنش افزود: برغم بارش باران مشکلی از نظر تردد و رفت و آمد به منطقه کوهستانی دیلمان وجود ندارد و تمامی راه ها و محورها این منطقه باز، و رفت و آمد به راحتی در آنها جریان دارد.
کارشناس اداره هواشناسی دیلمان نیز گفت:میزان بارندگی ها در شهر دیلمان مشکل ساز نیست و از روز گذشته تا ظهر روز یکشنبه چهار و دو دهم میلیمتر باران در ایستگاه هواشناسی شهر دیلمان ثبت شد و دمای هوا نیز در شهر کوهستانی دیلمان بین صفر تا یک درجه در نوسان است .
محمدصادق علوی دیلمی افزود:هم اکنون دیلمان آسمانی برفی و توام با بارش باران دارد که مقدار پایداری برف کم است و این وضعیت تا فردا دوشنبه ادامه دارد و از روز دوشنبه بارندگی ها قطع می شود ولی بارندگی های پراکنده تا آخر هفته در این منطقه ادامه دارد.
وی اظهارداشت:ظهر روز یکشنبه محورهای دیلمان با مه گرفتگی همراه است و دید افق در این بخش یک هزار متر است که رانندگان بویژه رانندگان ناآشنا با منطقه باید در هنگام رانندگی در این محورها احتیاط لازم را به عمل آورند و با توجه به بارش برف و بارندگی زنجیر چرخ را هم به همراه داشته باشند.
وی یادآورشد: افق دید درجنگل در وضعیت مه گرفتگی در مناطق پایین دست برای رانندگی زیر 10متر و در مناطق کوهستانی و شهر دیلمان این افق دید زیر 500متر مناسب است.
شهر دیلمان در 45کیلومتری شهر سیاهکل قرار دارد و مسیر جنگلی سیاهکل به منطقه کوهستانی دیلمان از زییاترین محورهای گردشگری و توریستی گیلان و ایران به شمار می رود.
6029 /6030

انتهای پیام /*


اجتماعی


هواشناسی


بارش برف