گردشگری و توریسم

خاطره زیبای آستاراگردی برای گردشگران نوروزی

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا تماشای جاذبه های آستارا در قالب تور دو ساعته شاید زمان کوتاهی باشد اما در همین لحظات اندک می توان نگاه های پر از شگفتی گردشگران را هنگام تماشای ساحل، جنگل و طبیعت این شهرستان دید.
مسئولان تور آستاراگردی موزه مدرسه حکیم نظامی با قدمتی بیش از 100 سال را به عنوان نخستین جاذبه تاریخی برای گردشگران معرفی می کنند تا آنان به عظمت فرهنگی این شهرستان بیش از پیش پی ببرند.
گردشگران بعد از تماشای هر جاذبه به عکس گرفتن از آنها اقدام می کنند و بازار عکس سلفی هم در تور آستاراگردی گرم است و این امر نشانگر جذابیت این شهرستان است.
نوار ساحلی آستارا در طرح سالم سازی سفیر امید، زیباتر از دیگر مناطق است و امکانات موجود در آن مکان زمینه ماندگاری گردشگران را فراهم کرده است.
تور آستارا گردی وقتی به تالاب استیل با وسعت 138 هکتار می رسد پرندگان، درختان توسکا و جنگل های اطراف آن خود گویای زیباترین جلوه طبیعی الهی است و بارش باران و افزایش سطح آب تالاب، زیبایی آن را دوچندان کرده است.
بقعه شیخ محمود خیوی در روستای عنبران مقصد دیگر تور آستاراگردی است؛ بقعه ای که در آن شیخ عابد و پرهیزگاری آرام گرفته است. تاریخ فوت این شخصیت وارسته سال 732 هجری قمری است و این بقعه در فهرست آثار ملی ثبت شده و منوچهر ستوده در کتاب ‘از آستارا تا استرآباد’ بقعه شیخ محمود خیوی را به عنوان نگین انگشتر بناهای تاریخی استان گیلان نامیده است.
علی کمندانی یکی از گردشگران همدانی تور آستاراگردی گفت: برای نخستین بار است که به شهرستان آستارا سفر می کنم و درباره جاذبه های طبیعی و تاریخی آن از طریق رسانه ها مطالب زیادی خوانده بودم ولی این جاذبه ها را امروز از نزدیک دیدم و بسیار لذت بخش بود.
وی از موزه حکیم نظامی و تالاب استیل به عنوان بهترین نقاط گردشگری این شهرستان نام برد و افزود: معرفی بیش از پیش جاذبه های گردشگری آستارا و نیز فراهم کردن بسترهای خدمات رسانی در محدوده این جاذبه ها باعث حضور چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی در این نقاط خواهد شد.
بابک مرامی گردشگر تهرانی این تور هم گفت: خداوند بهترین مواهب خود نظیر دریا، کوه و جنگل را برای مردم این شهرستان ارزانی داشته است که باید قدردان آن بود.
وی افزود: جاده حاشیه تالاب استیل برای تردد خودروها مناسب نیست و امیدواریم مسئولان شهرستان آستارا برای جذب بیش از پیش گردشگران نسبت به ساماندهی آن اقدام کنند.
محسن دیباج مسئول تور آستارا گردی هم گفت: از نخستین روزهای فروردین ماه تاکنون حدود 300 نفر در قالب تور آستاراگردی از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان دیدن کرده اند و این تور همه روزه از ساعت 11 تا 13 دایر است.
پردل امیری نژاد سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا با تقدیر از همکاری شهرداری در راه اندازی این تور، اظهار کرد: مجریان تور آستارا گردی در طرح سالمسازی سفیر امید مستقر هستند و در صورت درخواست مردم، این تور در نوبت عصر هم اجرا می شود.
وی یادآور شد: آستارا گردی برای پنجمین سال اجرا می شود و از محدوده طرح سالمسازی سفیر امید شروع و موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، جاده مرزی، بقاع شیخ محمود خیوی و پیر قطب الدین، تالاب استیل و پناهگاه حیات وحش را شامل می شود.
تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، نوار ساحلی، بازار ساحلی، منطقه دربند، گردنه حیران، بهشت کاکتوس ها، آبشار لاتون، موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، آبگرم کوته کومه، بقعه های پیر قطب الدین صفوی و سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های آستاراست و همه ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کند.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


آستاراگردي


نوروز 98


آستارا