گردشگری و توریسم

سیل گنبدکاووس، حضور گردشگران نوروزی را 30 درصد کاهش داد

مریم آق آتابای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیاری از برنامه های پیش بینی شده برای مسافران نوروزی ازجمله برپایی چند نوروزگاه و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شاد اقوام و نیز آداب و رسوم آنان در کل استان گلستان و همچنین گنبدکاووس با هدف ابراز همدردی با خانواده های سیل زدگان این استان حذف شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس ادامه داد: با این حال برنامه های استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی در این شهرستان با برپایی دو نوروزگاه در ورودی این شهر با 70 غرفه و نیز در گمرک اینچه برون با 21 غرفه از سوم فروردین جاری آغاز شد.
آق آتابای با بیان اینکه فعالیت این دو نوروزگاه تا پایان هفته جاری ادامه دارد، گفت: در این نوروزگاه ها فقط غرفه های نمایشگاهی، بازارچه صنایع دستی، سوغات و غرفه عکاسی دایر شده است.
وی افزود: از مجموع گردشگران نوروزی که تاکنون به گنبدکاووس وارد شده اند، 89 هزار نفر از مراکز تاریخی و فرهنگی، 131 هزار نفر از جاذبه های طبیعی و 78 هزار نفر نیز از جاذبه های دست ساز شهری شامل سفره های هفت سین و برخی المان های نصب شده در مناطق مختلف شهر گنبدکاووس دیدن کردند.
وی افزود: در بازه زمانی 28 اسفند 97 تا 10 فروردین امسال، حدود 60 هزار نفر از مسافران ورودی به گنبدکاووس در مراکز اقامتی، زائرسراها، خانه مسافر، کمپ های اسکان موقت و مدارس اسکان یافتند.
وی افزود: به مسافران و گردشگران نوروزی که وارد گنبدکاووس می شوند، بسته های فرهنگی، نقشه جاذبه ها و مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری و برخی اقلام تبلیغاتی داده می شود.
شهرستان تاریخی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ ها، دارای جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت های سرسبز است.
بارندگی های بسیار شدید و بی سابقه در روزهای پایانی سال گذشته ، ابتدا در گنبدکاووس در شرق استان گلستان منجر به سیل شد و در ادامه شهرستان های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را درگیر کرد که تبعات هنوز هم در این دو شهرستان ادامه دارد.
/3039/1860

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مسافران نوروزی


گنبدکاووس