گردشگری و توریسم

جشن نوروزگاه اشنویه به علت شرایط آب و هوایی لغو شد

روناک تاسا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراسم نوروزگاه قرار بود با همکاری بخشداری مرکزی و نالوس، جمعیت هلال احمر و امور عشایری این شهرستان از 11 تا 14 فروردین ماه جاری در محل کمپ گردشگری «عین الروم» برگزار شود.
وی بیان کرد: دومین دوره مراسم جشن نوروزگاه در این شهرستان قرار بود با هدف معرفی منطقه گردشگری اشنویه و پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی برگزار شود.
به گزارش ایرنا 106 اثر تاریخی در اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از لحاظ تعدد و تکثر آثار تاریخی ثبتی، سومین شهر در آذربایجان غربی به شمار می رود؛ به دلیل تعدد و تکثر آثار تاریخی، این شهرستان به بهشت باستان شناسان معروف شده است.
تپه دینخواه، کتیبه کلاشین، قلعه قلاتگه، قبرستان مارابراهیم، تومولوس های سوجه، گندویلا، حسن نوران، ملا احمد، سیاوان، کتیبه عین الروم از جمله آثار متعدد تاریخی اشنویه است.
کتیبه ‘عین الروم’ اشنویه قدیمی ترین سنگ نوشته اورارتویی با مضمونی در ارتباط با آب است؛ کتیبه ای که وقف نامه اهدا آب چشمه ای به همین نام به مردم منطقه به شمار می رود و اهمیت مایه حیات را در حدود سه هزار سال قبل بازگو می کند.
9870/6185/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي و گردشگري


جشن نوروزگاه


لغو