گردشگری و توریسم

بازدید گردشگران از اماکن تاریخی آذربایجان شرقی 17 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوروز امسال شاهد استقبال قابل توجه گردشگران از جاذبه های گردشگری استان بودیم، افزود: از 25 اسفند تا پایان روز هشتم فروردین یک میلیون و 880 هزار و 103 نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان دیدن کرده اند.
وی کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفا و موزه آذربایجان در تبریز را پربازدیدترین مراکز گردشگری آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: در مدت یاد شده کلیسای سنت استپانوس با 22 هزار و 70 بازدید و موزه آذربایجان با 15 هزار و 573 بازدید در صدر پربازدید ترین جاذبه های گردشگری استان قرار دارند.
آبدار ادامه داد: رصدخانه مراغه با 14 هزار و 443 بازدید و موزه قاجار تبریز با 12 هزار و 944 بازدید به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم این فهرست قرار گرفته اند.
وی به میزان بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در روزهای 29 اسفند تا هشتم فروردین 98 اشاره کرد و گفت: در این مدت 117 هزار و 719 بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی تحت نظارت این اداره کل به عمل آمده است.
آبدار با بیان اینکه آذربایجان شرقی در این مدت پذیرای 315 هزار و 189 گردشگر در اقامتگاه های استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمان پذیرها، تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش پرورش و اقامتگاه های بوم گردی بوده است، افزود: تلاش همه دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر استان ارایه خدمات بهینه به مسافران نوروزی است.
وی از یک هزار و 691 مورد بازدید نظارتی هیات نظارت ستاد خدمات اجرایی سفر از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز ارایه دهنده خدمات به گردشگران در سطح استان خبر داد و گفت: ستاد نظارتی خدمات سفر آذربایجان شرقی در طول ایام عید از 499 مرکز اقامتی، 599 مورد تاسیسات گردشگری بین راهی و 268 دفتر خدمات مسافرتی بازدید به عمل آورده است.
آبدار ادامه داد: بازدیدهای مذکور منجر به صدور 47 تشویق، 95 تذکر و دو اخطار کتبی شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن حدود یکهزار و 800 اثر تاریخی، فرهنگی و ابنیه های گردشگری جزو 5 استان برتر گردشگری ایران به شمار می رود.
3077/3038

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


آمار بازديدها


آذربايجان شرقي