اخبار گردشگری

چقدر از اسرار سفر با خانواده اطلاع دارید؟

اسرار عمومی سفر

اسرار عمومی سفر:

شروع استراحت: سعی کنید تمام کارهای مربوط به سفر و بسته بندی را یک روز قبل از خروج به صورت کامل انجام دهید.این باعث می شود که قبل از سفر نفسی عمیق بکشید.زیرا اکثر مسافران شب قبل از پرواز به دلیل تاخیر و یا دیر رسیدن دچار استرس می شوند که این استرس مانع از خواب راحت آنها می شود.

– هیجان زده شدن: کودکان معمولا با شنیدن نام سفر دچار هیجان می شوند.قبل از سفر راجب مقصد و برنامه ی سفر به خوبی برای آنها توضیح دهید تا کاملا آشنا شوند.این آشنایی از میزان هیجان کاذب آنها کم کرده و به شما اطمینان خاطر بیشتری می دهد.

– باهم انجام دهید: زمانی که کارهای مربوط به بسته بندی را انجام می دهید،اجازه دهید کودک نیز در این کار با شما شریک شده و قسمتی از لباس ها را خود انتخاب کند.شما باید بدانید که در سفر با کودکان،بیشترین قسمت چمدان را به انها اختصاص دهید.

– آوردن کالسکه: وجود کالسکه بسیار کارآمد است.به عنوان یک صندلی در رستوران،مکانی راحت برای چرت زدن و همچنین وسیله ای برای حمل راحتتر چمدانها می باشد.

– پوشک: پوشک های یکبار مصرف همیشه کارآمد و در هرجای جهان در دسترس هستند.درست است کمی گران است اما خریدن آن برای سفر واقعا ارزشمند است.

اسرار سفر هوایی

اسرار سفر هوایی ( پرواز با هواپیما)

– متوقف نشوید: با یک آژانس مسافرتی مشورت کنید و زمانی که خارج از زمان های شلوغی پرواز است را برای مسافرت انتخاب کنید. بدین گونه دیگر با فرودگاههای شلوغ روبرو نخواهید شد. معمولا روزهای سه شنبه تا پنج شنبه فرودگاهها خلوت تر است. همچنین اواخر شب و اوایل صبح معمولا با جمعیت زیادی در فرودگاه روبرو خواهید شد.

 – هوشمندانه صندلی تان را انتخاب کنید: سعی کنید صندلی را برای رزرو انتخاب کنید که دارای فضای بیشتری باشد تا کودک بتواند تکان بخورد و یا با اسباب بازیهایش بازی کند.

 – ابراز تاسف کنید: زمانی که کودک با سر و صدا و یا گریه باعث ناراحتی دیگر مسافران می شود، از آنها عذر خواهی کنید. زیرا رفتار بی تفاوت شما به این موضوع باعث ناراحتی دوبرابر مسافران می شود.

– از گوش درد جلوگیری کنید: برای اجتناب و یا رفع گوش درد احتمالی کودک هنگام پرواز، درون دهان آن یک پستانک قرار دهید. همچنین خمیازه کشیدن نیز به او کمک خواهد کرد.

اسرار اقامت در سفر

اسرار اقامت در سفر:

– مراقبت هنگام سرگرمی: سرگرم کننده ترین چیز در سفر برای کودکان، استخر هتل است. اما باید دقت داشته باشید که این استخر از عوامل حفاظتی خوبی برخوردار باشد.

 – یخچال داخل اتاق را خالی کنید: قبل از ورود به اتاق هتل از کارکنان بخواهید که یخچال را خالی کنند.نه تنها فضای بیشتری برای قرار دادن شیر و آب درون یخچال برای کودکان خواهید داشت،بلکه آنها را از عادت های غیر ضروری و گران نیز دور نگه خواهید داشت.

 – سفارش وعده ی غذایی: گاهی اوقات سرویس اتاق آنقدرها خوب نیست که بخواهید برای آن هزینه ی اضافی پرداخت کنید.پس لباس پوشیدن و تهیه غذا از بیرون ارزش دارد.