گردشگری و توریسم

بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون دوزی ثبت می شود

به گزارش ایرنا، رضا برومند روز جمعه درنشست ارزیابی برای ثبت ملی صنایع دستی بندرلنگه افزود: این شهرستان در زمینه های صنایع دستی گلابتون دوزی و نظر سنجی شرابط مطلوبی نسبت به دیگر شهرستان های استان هرمزگان دارد و می تواند به عنوان شهر ملی صنایع دستی معرفی شود.
وی بیان داشت: بازدیدهایی برای شناسایی ظرفیت های موجود صنایع دستی بندرلنگه صورت گرفته است که با بستر سازی مناسبت در این زمینه می توانیم به هدف مورد نظر برای ثبت این شهرستان به عنوان شهر ملی گلابتون دوزی برسیم.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: ارزیابی از سوی کمیته ای که در سازمان میراث فرهنگی کشور تشکیل شده مطرح می شود که نتیجه بررسی ها اعلام خواهد شد.
فرماندار بندرلنگه نیز گفت: با توجه به پیشینه تاریخی این شهر، اولین مرکز صنایع دستی در سال 1302 در بندرلنگه ساخته شده و دارای قدمت 96 ساله است.
علی نیکویی اظهار داشت: میراث فرهنگی و صنایع دستی از پیشینگان به ما رسیده و یک امانت است که باید برای حفظ و انتقال به نسل های آینده از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
وی اضافه کرد: ثبت ملی صنایع دستی گلابتون دوزی باعث دیده شدن در بازار داخلی و جهانی شده که انگیزه ای برای فعالیت بیشتر صنعتگران بومی بندرلنگه ایجاد خواهد شد.
شهرستان بندرلنگه با 159 هزار نفر جمعیت در غرب استان هرمزگان واقع شده که تا مرکز بندرعباس 240 کیلومتر فاصله دارد.
9944 /6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


شهر ملي گلابتون دوزي


هرمزگان