گردشگری و توریسم

220 گردشگر نوروزی از طبیعت برفی تخت سلیمان تکاب بازدید کردند

مظفر عباس زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گردشگران داخلی تخت سلیمان از شهرهای مختلف کشور به تکاب سفر کرده اند، افزود: از این تعداد، چهار گردشگر خارجی بودند که همراه با مسافران داخلی با وجود هوای سرد و بارش با بخش های مختلف مجموعه تاریخی تخت سلیمان آشنا شدند.
وی بیان کرد: همچنین 10 گردشگر داخلی با وجود هوای نامناسب و برفی از کوه میان تهی زندان سلیمان در سه کیلومتری این محوطه باستانی بازدید و به قله این کوه مخروطی شکل صعود کردند.
مدیر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب اظهار داشت: در 9 روز گذشته 2 هزار و 780 گردشگر داخلی و خارجی از این مجموعه باستانی بازدید کرده اند.
عباس زاده با بیان اینکه 53 گردشگر داخلی از کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان و استرالیا نیز در نوروز امسال از تخت سلیمان بازدید کرده اند، گفت: همچنین 540 گردشگر داخلی و 16 گردشگر خارجی از کوه زندان سلیمان در این ایام دیدن کردند.
به گزارش ایرنا، مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
به عقیده باستانشناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است.
هم اکنون نمونه آثار و بقایای کاخ های ایلخانی تنها در مجموعه تخت سلیمان تکاب به چشم می خورد.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 170 اثر میراث فرهنگی و گردشگری تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد.
7514/6185/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي و گردشگري


تخت سليمان


طبيعت برفي