گردشگری و توریسم

340 هزار مسافر از گردشگری آبی در آبادان استقبال کردند

شهرام بهبهانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این میزان استقبال از گردشگری آبی در بنادر آبادان در نوروز 1398 نسبت به نوروز پارسال تاکنون رشد 13 درصدی را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: با گذشت هشت روز از تعطیلات نوروز، تاکنون استقبال گسترده ای از گردشگری آبی در اروندرود از سوی کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی صورت گرفته است.
رئیس ستاد اجرایی استقبال از راهیان نور و مهمانان نوروزی در بنادر آبادان با بیان اینکه سه شناور برای گردشگری آبی در بنادر آبادان و اروندکنار به مسافران خدمت رسانی می کنند افزود: روزانه 10 سرویس گشت دریایی در پایانه مسافربری آبادان و پنج سرویس در یادمان شهدای والفجر هشت اروندکنار مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور را تا روبروی شهر فاو عراق سرویس می دهند.
بهبهانی امنیت مسافران را مهمترین موضوع در گردشگری آبی برشمرد و گفت:کارکنان مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان قبل از هر سفر دریایی نکات مهم را به مسافران آموزش می دهند.
یکی از فعالان گردشگری دریایی در آبادان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در سال جاری گردشگری آبی مورد استقبال گسترده میهمانان نوروزی در بنادر آبادان قرار گرفته است.
رضا رحیمی تصریح کرد: آماده سازی ترمینال مسافری یکی دیگر از اقدامات مهم مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان است که ترمینال مسافری با کیفیتی بالا و محیطی شاد و مفرح آماده استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی است و این مهم شرایط خوبی را برای گردشگری دریایی فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا برخی لنج های باری در بندر آبادان نیز در ایام نوروز اقدام به حمل مسافر در قالب گردشگری آبی کرده که این لنج ها به دلیل عدم برخورداری از ایمنی لازم بروز حادثه برای آنان دور از احتمال نیست که جا دارد نظارت بیشتری بر فعالیت این لنج های باری صورت گیرد.
سال گذشته بیش از 200 هزار مسافر نوروزی از ظرفیت گردشگری آبی در آبادان استقبال کردند.
تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در قالب سفرهای نوروزی وارد آبادان شده اند.
7104/6068

انتهای پیام /*


فرهنگي


نوروز 98


گردشگري دريايي


آبادان