گردشگری و توریسم

افزون بر 1.6 میلیون مسافر نوروزی در اصفهان اقامت کردند

فریدون الهیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 31 درصد رشد داشته و نشان می دهد اصفهان از جمله اصلی ترین مقاصد هموطنان در تعطیلات نوروزی است.
وی شمار بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری و آثار تاریخی استان را بیش از 2 میلیون و 927 هزار اعلام کرد و اظهارداشت: این آمار نسبت به سال قبل 21 درصد بیشتر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: میدان تاریخی نقش جهان پر مخاطب ترین مکان تاریخی این منطقه بوده بطوری که برای مثال در روز سوم نوروز بیش از 350 هزار گردشگر در آن حضور یافتند.
الهیاری با اشاره به بارندگی های چند روز گذشته در سراسر کشور و وقوع سیلاب در بسیاری از شهرها، خاطرنشان کرد: این موضوع تا حدی باعث کاهش سفرهای نوروزی شد، اما پیش بینی می شود در روزهای پیش رو با توجه به نبود بارش ها، سفرهای افزایش یابد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: پیش از آغاز تعطیلات و با توجه به بازگشایی زاینده رود و احتمال افزایش شمار گردشگران، تمهیداتی صورت گرفت تا بیش از 400 هزار نفر در طول شبانه روز بتوانند در این منطقه اسکان یابند.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت های اقامتی در شهرستان های اطراف و نزدیک اصفهان مانند خمینی شهر، فلاورجان، برخوار و شاهین شهر در برنامه کار این نهاد بود.
الهیاری با اشاره به اجرای برنامه فرهنگی هنری نوروزگاه از دوم فروردین افزود: این رویداد به عنوان شاخص ترین برنامه نوروزی در باغ موزه چهلستون برگزار می شود و تا پایان نوروز ادامه خواهد یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: برپایی نمایشگاه، اجرای آیین های ملی، موسیقی، رقص و آواز محلی، معرفی آداب و رسوم اقوام ساکن استان اصفهان از جمله فارس، لُر، ترک قشقایی، گُرجی، ارامنه و عرب قرجویه، شاهنامه خوانی، تئاتر خیابانی از بخش های این رخداد است.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان جدا از تنوع زیست محیطی و اقلیمی با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘وزوان’ ،’مزدآباد’ و ‘مون’ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در ایام نوروز است.
همچنین در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
6020/6026/

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


نوروز98


اصفهان