اخبار گردشگری

چگونه عکس سلفی حرفه ای بگیریم؟

سلفی نوعی از عکاسی است که امروزه در میان مردم بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. ممکن است به تنهایی درسفر باشید و یا با خانواده، هیچ فرقی نمی‌کند. با این نوع عکاسی دیگر مسئولیت و زحمت انداختن عکس را به دوش کسی دیگر نمی‌اندازید. حال برای اینکه عکس‌های سلفی حرفه‌ای داشته باشید، باید برخی نکات را بدانید:


سلفی در سفر

۱. اجتناب از الگوهای توریستی معمولی

اگر به عکس‌های اوایل سال 2000 نگاه کنید، می‌بینید که روند عکاسی به یک شکل بوده و سوژه به قدری خشک ایستاده است که انگار به اجبار در عکس حضور دارد.  با اینکه بعضی ازعکس های تکراری میتواند جالب باشه ولی از گرفتن عکس های تکراری نظیر هل دادن برج پیزا، در دست گرفتن برج ایفل اجتناب کنید و سعی کنید خلاقیت منحصر بفرد خود را داشته باشید.

از دیگران کمک بگیرید

۲. از دیگران کمک بگیرید

استفاده مناسب از چشم اندازه‌های زیبا

۳. استفاده مناسب از چشم اندازه‌های زیبا

عکس‌های خاطره انگیزهمراه با دوستان

۴. عکس‌های خاطره انگیزهمراه با دوستان

سلفی گروهی! هر آنچه می‌خواهید آنرا بنامید، اما باید بدانید که حضور دوستان در عکس، شات بهتری می‌سازد. خیلی غم انگیز به نظر می‌رسد اگر تمامی عکس‌های سفر شما به صورت انفرادی باشد. خوب است همیشه در کنار یک عکس انفرادی، یک عکس گروهی نیز وجود داشته باشد.

عکس بهتر با توجه زوایای مختلف

۵. برای عکس بهتر به زوایای مختلف فکر کنید

هچنین برای داشتن عکس‌های بهتر و متفاوت‌تر میتوانید گاهی با زاویه‌ها بازی کنید. مثلا دوربین را در پشت سر و یا بالای سر، طوری که نصف صورت و یا یک سوم از آن مشخص باشد، نگه دارید. عکس سلفی همیشه نباید یک عکس کامل از چهره‌ی شما باشد.

جاذبه‌های گرشگری و مناطق دیدنی در عکاسی

۶. جاذبه‌های گرشگری و مناطق دیدنی را فراموش نکنید

سلفی سفر با دیگر سلفی‌هایی که گرفته می‌شود، متفاوت است. باید جاذبه‌های گردشگری و مناطق دیدنی را بیابید و سپس در آن مکانها، سلفی‌های متعددی تهیه کنید. پس زمینه‌ی یک عکس سلفی در سفر، ارزش آن عکس را بالا می‌برد.

استفاده از نور برای داشتن عکس‌های بهتر

۷. استفاده از نور برای داشتن عکس‌های بهتر

این نکته تنها ویژه عکس سلفی نیست، بلکه برای همه‌ی عکس‌ها می‌باشد. برای اینکه عکس بهتری داشته باشید باید به نورموجود در صحنه، توجه کنید. نور باید طوری تنظیم شود که نه تنها عکس را خراب نکند، بلکه در راستای بهبود کیفیت تصویر استفاده شود.

استفاده از سه پایه در عکاسی

۸. استفاده از سه پایه

این وسیله درعکاسی بسیار کارآمد است، اما اگر شما سه پایه ندارید، می‌توانید درست کنید. مثلا می‌توانید جای خود را برای عکاسی انتخاب کنید و سپس با تنظیم دوربین و قرار دادن آن بر روی سنگ و یا تکیه دادن به درخت و یا هر چیزه دیگری، یک عکس خوب و حرفه‌ای داشته باشد.

نرم افزار ( اپلیکیشن) عکاسی

۹. استفاده از نرم افزار ( اپلیکیشن)

امروزه برنامه‌های عکاسی حرفه‌ای زیادی برای گوشی‌های هوشمند تهیه شده است که با داشتن امکانات زیاد و ویژه می‌تواند بهترین عکس‌های سلفی را تحویل دهد. برای اینکه عکسی متفاوت داشته باشید خوب است که از وجود این برنامه‌ها نیز بهره‌مند شوید.

منوپاد در سلفی

۱۰. از منوپاد بهره بگیرید

وجود این وسیله نه تنها کارعکاسی سلفی را راحت‌تر کرده است، بلکه زیبایی خاصی نیز به عکس می‌بخشد. زیرا هم می‌توانید تسلط بیشتری در عکاسی داشته باشید و هم وسعت عکس و پیش زمینه‌ی آنرا گسترش دهید.