گردشگری و توریسم

مدیر پایگاه ملی اورامانات معرفی شد

به گزارش ایرنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این جلسه که در دفتر کاری وی برگزار شد، با بیان اینکه جهانی شدن اورامانات موضوع بسیار مهمی است که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد، اظهار داشت: با توجه به بازدید چند روز پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی از منطقه، این موضوع را به عنوان یک اولویت سازمانی مطرح کردند.
قادری با تاکید بر تسریع اتمام مطالعات و پژوهش های باستان شناسی منطقه اورامانات اظهار کرد: ظرفیت هایی که قابلیت ثبت ملی دارند با قید فوریت باید پرونده های آنها گردآوری و به دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی ارسال شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه از برگزاری نخستین جلسه ستاد رفع موانع ثبت جهانی اورامانات در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: با تشکیل این ستاد موانع پیش رو شناسایی و رفع خواهد شد.
او در ادامه با تقدیر از امین قهرمانی مدیر سابق این پایگاه ملی و عملکرد و اقدامات مثبت وی، برای محمد امینیان به عنوان مدیر جدید پایگاه منظر تاریخی فرهنگی اورامانات آرزوی موفقیت کرد.
بخشی از اورامانات شامل چهار شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه واقع شده است.
بخشی از اورامانات نیز در شهرستان های مریوان و سروآباد و کامیاران استان کرمانشاه واقع شده و بخش دیگری از آن نیز در استان حلبچه عراق واقع می باشد.
به گفته مدیر سابق پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات 295 اثر ثبت شده ملی در این منطقه و در شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و جوانرود وجود دارد که بیشترین آثار ثبت شده گردشگری ملی با 200 اثر در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده است.
امین قهرمانی همچنین توضیح داد که در شهرستان روانسر56 اثر ثبت شده ملی، پاوه 21 اثر و جوانرود نیز 18 اثر ثبت شده وجود دارد.
3033/7447

انتهای پیام /*


فرهنگي


معارفه


محمد امينيان


مدير جديد پايگاه اورامانات