گردشگری و توریسم

1.5 میلیون نفر سفردر بندرهای هرمزگان ثبت شد

به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درهمین مدت زمان بیش از 261 هزار دستگاه خودرو از سرزمین اصلی به مقصد جزایر هرمزگان و برعکس جابجا شده و 300 هزار نفر گردشگر نوروزی نیز از گشت های تفریحی دریایی بهره مند شدند.
وی افزود: بیشترین حجم جابه جایی مسافر در 10 روز اخیر، مربوط به روز پنجم فروردین ماه است که ترابری 303 هزار و 420 نفر سفر طی یک دوره زمانی 24ساعته انجام شد.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: با تمهیدات اتخاذ شده و نظارت های سازمان بنادر و دریانوردی، در این مدت هیچگونه سانحه دریایی ناگوار رخ نداده است.
عفیفی پور گفت: در طرح نوروزی سفرهای دریایی 98 که تا 17 فروردین ماه امسال ادامه دارد، در مجموع 119 فروند شناور با ظرفیت حدود شش هزار صندلی و 2880 دستگاه خودرو در 16 بندر مسافری و چند منظوره هرمزگان جابجایی مسافر و خودرو را به مقصد جزیره های خلیج فارس برعهده دارند.
بندرهای مسافری هرمزگان بیش از90 درصد از حجم کل ترابری مسافران و گردشگران دریایی کشور و حدود 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می‌ کنند و حدود یک چهارم حجم آماری این مسافرت ها نیز در دوره زمانی 20 روزه پایان سال و تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.
علاقه‌ مندان به سفرهای دریایی می‌ توانند برای سفر به جزیره های قشم، هرمز و لارک از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل به بندر لافت استفاده کنند.
بنادر لنگه، چارک و آفتاب نیز به صورت شبانه روزی در غرب هرمزگان برای ترابری مسافر و خودرو به جزیره کیش فعال هستند.
7198/6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري دريايي


بنادر و دريانوردي


هرمزگان