گردشگری و توریسم

استقبال از تورهای نوروزی گردشگری تهران 35 درصد افزایش داشت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی ستادگردشگری شهر تهران، مهدی سیف افزود: امسال با سه طرح گردشگری میزبان شهروندان و مهمانان نوروزی هستیم و ثبت نام از طریق سایت ستاد گردشگری به آدرس visit.tehran.ir و شماره گیری کد #1398137 در حال انجام است.
وی با بیان اینکه روزانه در هشت مسیر مشخص تورهای مختلف برگزار می شود، گفت: برخی از تورهای گردشگری در 2 روز گذشته به دلیل بارندگی لغو اما تورهای اماکن سر بسته طبق برنامه ریزی قبلی برگزار شد.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت که تورهای تهرانگردی براساس استانداردهای سازمان میراث فرهنگی با تورلیدرهای حرفه ای، بیمه مسافر، پذیرایی، ایاب و ذهاب برگزار می شود و ورودی بازدید از اماکن این تورها تخفیفی 50 درصدی دارد.
وی افزود: همچنین راهنمایان ستاد گردشگری تهران در قالب طرح «پرسه در شهر» در 18 نقطه پایتخت حضور دارند و به صورت رایگان به راهنمایی گردشگران نوروزی می پردازند.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه طرح پرسه در شهر مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است، گفت: این راهنمایان به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسه تسلط کامل دارند و اطلاعات مفیدی را در اختیار گردشگران و توریست ها قرار می دهند.
سیف اتوبوس گردشگری را از دیگر طرح های نوروزی گردشگری عنوان کرد و گفت: چنانچه گردشگران‌ امکان پیاده روی در شهر را ندارند به آنها پیشنهاد می دهیم از اتوبوس گردشگری استفاده کنند.
به گفته وی، این اتوبوس از میدان تجریش حرکت می کند و با عبور از خیابان ولیعصر(عج) و بزرگراه مدرس به میدان های هفت تیر و فردوسی می رود و سپس به سمت میدان آزادی حرکت کرده و از برج آزادی به برج میلاد می رود.
وی افزود: این اتوبوس در 12 ایستگاه توقف دارد و در این سفر شهری راهنمای‌گردشگری شهروندان را همراهی می کند.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهروندان و گردشگران می توانند از طریق تماس با سامانه 137 از ساعت 8 تا 18 در خصوص اماکن گردشگری تهران مشاوره رایگان دریافت کنند.
تهرام/9343//6139

انتهای پیام /*


فرهنگی


تورهای گردشگری


شهرداری تهران


نوروز