اماکن دیدنی ایران

نوروز به کجا برویم؟ /بزرگ‌ترین آب‌انبار ایران را در گِراش ببینید


چارتر

ایام نوروز فرصت مناسبی است تا برای تماشای جاذبه‌های گردشگری ایران به شهر‌های مختلف کشورمان سفر کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان: نوروز بهترین فرصت برای سفر و آشنایی با نقاط مختلف کشورمان است. ایام نوروز فرصتی است که ما می‌توانیم با کمی برنامه‌ریزی و همراهی با اعضای خانواده سفری ارزان‌قیمت به شهر‌های مختلف کشورمان داشته باشیم و از جاذبه‌های گردشگری ایران بازدید کنیم. ما در این سفر می‌توانیم با آداب و رسوم مردم خطه‌های مختلف کشورمان آشنا شویم و زیباترین لحظه‌ها و خاطرات را برای خودمان و دیگران رقم بزنیم.

بهتر است بدانیم که سفر از زمانی شروع می‌شود که از خانه‌ بیرون می‌ رویم, پس بهتر است در طول سفر خودمان را از دیدن هر چه بهتر محیط اطراف محروم نکنیم و برای استراحت هم که شده لحظاتی را در دل طبیعت بگذرانیم البته بهتر است که در این لحظات به طبیعت سلامی دوباره کرده و به آن احترام بگذاریم.

بزرگ‌ترین آب‌انبار ایران را در گِراش ببینید

گِراش یکی دیگر از شهر‌هایی است که شاید بخواهید در نوروز به آنجا سفر کنید. این شهر در جنوب استان فارس قرار گرفته و در منطقه ناودیسی زاگرس چین‌خورده واقع شده است. بنای اولیه شهر گِراش در پیرامون قلعه همایون‌دژ که در بالای کوه کلات قرار دارد، شکل گرفته است بنابراین امروزه کوه کلات در مرکز شهر گِراش واقع شده و به نماد شهر تبدیل شده است.

از جاذبه‌های گردشگری شهر گِراش می‌توان به برکه کل (بزرگترین آب‌انبار ایران)، قلعه همایون‌دژ، سد تنگ‌آب، برکه حاج اسدالله، مجموعه تاریخی هفت‌برکه، تپه باستانی گال، مسجد آخوند و حمام دهباشی اشاره کرد.