اماکن دیدنی ایران

اصلاح موی سر با ۲۴ قیچی در عصر جدید/رکورد گینس در دستان علی عابدی/فیلم و عکس


چارتر

علی عابدی بنیانگذار مسابقات رسمی آرایشگری و گریم در کشور توانست رکورد گینس را بشکند و نام خود را در کتاب گینس به ثبت برساند.

رکنا:علی عابدی ۴۵ ساله که از ۱۶ سالگی حرفه آرایشگری مردانه را آغاز کرده است به رکنا گفت:تابستان ها برای کمک به خانواده ام در یک نجاری کار می کردم اما پس از مدتی در یک حادثه ای برای من رخ داد دیگر نمی خواستم این حرفه را ادامه دهم.
پس از چند روز به آرایشگاه محل رفتم تا مو هایم را اصلاح کنم وقتی به آنجا رسیدم دیدم بسیار شلوغ است، تصمیم گرفتم به مغازه های دیگر برم وقتی دیدم همه این مغازه ها شلوغ است ، آن زمان بود که فکری در ذهنم جرقه زد که این شغل چقدر می تواند باعث درآمد من شود.
من در ۱۶ سالگی به صورت یک شاگرد در مغازه شروع به کار کردم و پس از مدتی وقتی به خدمت سربازی رفتم در آنجا مشغول به اصلاح کردن مو سرباز هاشدم.


عابدی که دارنده رکورد گینس اصلاح با ۲۲ قیچی است در مورد آغاز این کار گفت: من برای اینکه بتوانم در شغلم تنوع ایجاد کنم شروع به اصلاح با ۲ و ۳ قیچی کردم و پس از آن در شهریور سال ۱۳۹۰ در مسابقاتی که در کرمان برگزار شد برای اولین بار اصلاح با ۶ قیجی ر انجام دادم و پس از آن با ۸ قیچی و ۱۱ و ۱۶ قیچی به کارم ادامه دادم.
وی افزود: به واسطه تشویق شدن توسط اطرافیان تصمیم گرفتم هنرم را در گینس به ثبت برسانم در این راه یک رقیب چینی داشتم که با یک دست و ۱۰ قیچی نام او در گینس به ثبت رسیده بود و من رکورد او را با ۱۱ قیچی شکستم و نام خودم را در گینس به ثبت رساندم.
پس از آن تصمیم گرفتم رکورد خود را افزایش دهم و ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ به مناسبت ۲۲ بهمن رکورد خود را به ۲۴ قیچی افزایش دادم.
وی که سال گذشته به عنوان مربی نمونه در مراقبت از زیبایی در مردان رتبه اول را از ساز مان آموزش فنی دریافت کرده است، در مورد آموزشگاه اش گفت: سالیانه ۳۰۰نفر کار آموز را وارد بازار کار می کنیم و حتی در آموزشگاه ما کارآموز های خارجی هم ثبت نام می کنند و خیلی از کارآموز های ما در کشور های خارجی مشغول به کار هستند.
وی در آخر افزود: این روز ها مشغول بررسی هستم تا رکورد خودم را در این حرفه افزایش دهم.