گردشگری و توریسم

ورود گردشگران به کویر مرنجاب ممنوع شد

اسماعیل بایبوردی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از روز گذشته با توجه به شرایط جوی و با تصمیم مدیریت بحران، ورود گردشگران نوروزی به کویرهای مرنجاب، سنبک، ویگل، سیازگه، چاه عروس و دیگر نقاط کویری تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط جوی ممنوع شد.
وی اظهارداشت: با افزایش بارندگی ها، جلسه مدیریت بحران آران و بیدگل تشکیل و برای تامین امنیت و رفاه گردشگران و بمنظور پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه در مناطق کویری و جاده های منتهی به آن این تصمیم گرفته شد.
فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی، بارش باران از ظهر امروز افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: مشکل خاصی در این شهرستان به جز آبگرفتگی برخی معابر در بخش مرکزی شهرستان در 2 روز اخیر نداشتیم.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان ده ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
در تعطیلات نوروز سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر مسافر به استان اصفهان سفر کردند.
3011/6026/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ممنوعیت ورود به کویر


آران و بیدگل


مرنجاب