اماکن دیدنی ایران

سفر نوروزی به سفیدترین شهر ایران


چارتر

ایام نوروز فرصت مناسبی است تا برای تماشای جاذبه‌های گردشگری ایران به شهر‌های مختلف کشورمان سفر کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان: نوروز بهترین فرصت برای سفر و آشنایی با نقاط مختلف کشورمان است. ایام نوروز فرصتی است که ما می‌توانیم با کمی برنامه‌ریزی و همراهی با اعضای خانواده سفری ارزان‌قیمت به شهر‌های مختلف کشورمان داشته باشیم و از جاذبه‌های گردشگری ایران بازدید کنیم. ما در این سفر می‌توانیم با آداب و رسوم مردم خطه‌های مختلف کشورمان آشنا شویم و زیباترین لحظه‌ها و خاطرات را برای خودمان و دیگران رقم بزنیم.

بهتر است بدانیم که سفر از زمانی شروع می‌شود که از خانه‌ بیرون می‌ رویم, پس بهتر است در طول سفر خودمان را از دیدن هر چه بهتر محیط اطراف محروم نکنیم و برای استراحت هم که شده لحظاتی را در دل طبیعت بگذرانیم البته بهتر است که در این لحظات به طبیعت سلامی دوباره کرده و به آن احترام بگذاریم.

ما شهر‌هایی را به شما پیشنهاد می‌ کنیم تا اگر خواستید در ایام نوروز به آن‌ها سفر کنید.

ورزنه؛ سفیدترین شهر ایران

یکی از شهر‌هایی که می توانید آن را به عنوان مقصد سفر‌های نوروزی خودتان انتخاب کنید، شهر ورزنه است. ورزنه شهری تاریخی است که در مرکز بخش بن‌رود اصفهان قرار گرفته است.

این شهر تاریخی که در نزدیکی تالاب بین‌المللی گاو خونی واقع شده، تنها شهر ایرانی است که زنانش به صورت سنتی چادر سفید سر می‌کنند بنابراین برخی از افراد, عنوان سفیدترین شهر ایران را به ورزنه داده‌اند. از لقب‌های دیگر شهر ورزنه می‌توان به شهر کبوتر‌های سفید اشاره کرد.نفیسی در خصوص نوع پوشش زن‌های شهر ورزنه گفته است: «رنگ سفید در نظر ایرانیان قدیم ارزش دینی داشته، و روحانیون زرتشت لباس پنبه‌ای می‌پوشیده و نوار با ارزش مقدسی از جنس پنبه را در میهمانی‌ها بر گردن می‌آویختند.»سیروس شفق، نویسنده کتاب جغرافیای اصفهان نیز نوشته است: «زنان ورزنه بدون استثنا چادر سفید به سر می‌کنند که معرف گرمای شدید تابستانی است. عقیدهٔ بعضی بر این است که، چون از زمان‌های گذشته ورزنه محل کشاورزی و کشت محصولاتی همچون پنبه بوده‌است، امکان تهیه چادر سفید از نخ آن به راحتی میسر بوده است.»

از جاذبه‌های گردشگری شهر ورزنه می‌توان به مسجد جامع تاریخی این شهر و پل تاریخی آن اشاره کرد.