گردشگری و توریسم

کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان پر بازدیدترین اماکن آذربایجان شرقی

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمارهای احصائی که تا پایان چهارمین روز فروردین انجام شد موزه ها و اماکن تاریخی استان با استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی مواجه است که در این میان، کلیسای سنت استپانوس، موزه آذربایجان، موزه قاجار، رصدخانه مراغه و موزه مشروطه جزو پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری قرار گرفته اند.
وی در خصوص موزه آذربایجان و استقبال چشمگیر گردشگران از این مکان گفت: موزه آذربایجان تبریز با به نمایش گذاشتن آثار فلزکاری هفت هزار ساله در ایام تعطیلات نوروز برای گردشگران نوروزی، فرصتی مناسب را برای آشنایی بیشتر گردشگران با آثار تاریخی و منحصربفرد فراهم ساخته است.
آبدار افزود: این موزه طی روزهای نخست سال 1398 در صدر اماکن پربازدید تبریز قرار گرفت، به طوری که طبق آمار تا پایان چهارم فروردین، 7020 بازدید از موزه آذربایجان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه موزه قاجار نیز یکی از مهم ترین و غنی ترین موزه های تبریز محسوب می شود، گفت: این موزه که همه ساله پذیرای هزاران گردشگر از اقصی نقاط دنیا و کشور است، تا پایان چهارم فروردین، میزبان 6 هزار و 510 گردشگر بود.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی افزود: نوروز امسال کلیسای سنت استپانوس جزو اصلی ترین مقاصد بازدید گردشگران قرار گرفته، به طوری که تا چهارم فروردین سال جاری 13 هزار و 571 بازدید از این مکان ثبت شده است.
آبدار اظهار داشت: رصدخانه مراغه با پنج هزار و 226 بازدید و موزه مشروطه با چهار هزار و 961بازدید از دیگر اماکن پربازدید چهار روز گذشته در ایام نوروز به شمار می رود.
3077/6132

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


آمار


اذربايجان شرقي