گردشگری و توریسم

نمایشگاه صنایع دستی در حمام شیخ سلماس برپا شد

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه تا 15 فروردین ماه جاری در محل بنای تاریخی حمام شیخ برپا شده است.
افراسیاب گراوند افزود: 15 غرفه در این نمایشگاه فعال است که شامل منبت کاری، چرم دوزی، عروسک بافی، بافتنی های سنتی، هنرهای تجسمی و نقاشی، شیرینی های سنتی، عرقیات و لبنیات محلی است.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف عرضه و نمایش هنرهای سنتی، ایجاد بستری مناسب برای عرضه اقلام صنایع دستی و تعامل بین هنرمندان و ارتقای سطح کیفی تولیدات برپا شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس اسناد تاریخی بنای تاریخی حمام شیخ که امروزه به موزه مردم شناسی تبدیل شده، پس از زلزله ویرانگر 1309 در بخش جدید شهر با معماری سنتی ایرانی ساخته شده و بانی آن مرحوم محمد تسوجی بوده که در مدت سه سال ساخته است.
این حمام تاریخی تنها اثر باقیمانده از معماری سنتی در شهر سلماس به شمار می رود که در سال 1379 به کوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال ارومیه و در کنار مرزهای ایران و ترکیه و ساحل دریاچه ارومیه واقع است.
8137/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


حمام شيخ سلماس


نمايشگاه صنايع دستي