گردشگری و توریسم

زیرساخت و انگاره مقصد برخی از مشکلات گردشگری کردستان است

حمید اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنوز بسیاری از ایرانی ها گمان می کنند در کردستان امنیت ضعیف است و این نگرانی مانع سفر آنها به این استان می شود که با اطلاع رسانی و تبلیغات باید آن را تغییر داد.
وی با اشاره به ضعف اعتبارات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان یادآور شد: گاها اعتبارات استانی این اداره به یک دهم اعتبارات استان های همجوار می رسد و این موجب شده حتی در حوزه تبلیغات و شناساندن استان با مشکل مواجه شویم.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اضافه کرد: زیرساخت مشکل دیگری در گردشگری این استان است اما فقط جاده به عنوان زیرساخت محسوب نمی شود بلکه نبود راه های دسترسی همچون راه آهن و کمبود پروازهای هوایی از دیگر مشکلات زیرساختی است.
وی با بیان اینکه افزایش پروازهای کردستان نیاز به رایزنی هایی با مسئولین کشوری دارد، افزود: پروازهای هوایی کردستان تنها به تهران محدود شده است که این پروازها هم در موارد متعددی با کنسلی روبرو است.
اسکندری تاکید کرد: استان کردستان 2 پایه و قطب اساسی در گردشگری دارد که شامل گردشگری فرهنگی و گردشگری طبیعی می شود که به ازای سرمایه گذاری بیشترین بازدهی را دارد.
وی یادآور شد: گردشگری سلامت هم یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری استان است که به دلایل مختلف از جمله ارزانتر بودن خدمات پزشکی در استان نسبت به کشور عراق پتانسیل خوبی محسوب می شود.
اسکندری اضافه کرد: نزدیکی فرهنگی این استان با مناطق کردنشین شمال عراق، همجواری مرزی و نزدیکی جغرافیایی به منطقه اقلیم کردستان عراق و وجود زیرساخت ها و مراکز درمانی در استان دیگر شرایطی است که ظرفیت مناسبی را برای گردشگری سلامت در کردستان فراهم کرده است.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: این اداره کل برای اولین بار امسال وارد فضای تبلیغات الکترونیک شده و سامانه جامع گردشگری الکترونیک در کردستان راه اندازی شده است.
وی افزود: امسال همچنین برای نخستین بار کتابچه جامع راهنمای گردشگری کردستان در 270 صحفه کامل و جامع در رابطه با بخش های مختلف با عکس های متفاوت زیرچاپ رفته است و در دسترس گردشگران قرار می گیرد.
استان کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است، 872 اثر از این تعداد شامل 773 اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 56 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.
6108 / 3034

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


انگاره مقصد


كردستان