گردشگری و توریسم

اقامت گردشگران در گیلان کاهش یافته است

شهرود امیر انتخابی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان طی روز های 27 اسفند ماه تا دوم فروردین 1398مسافران اقامت کننده در استان ( در مراکز اقامتی ثابت و موقت ) 574 هزار و 363 نفرشب اقامت اعلام شده است.
وی اظهار داشت: سیل اخیر در بعضی از استان های شمالی و پیش بینی تغییرات جوی در گیلان از جمله دلایل کاهش گردشگر تا این موقع از تعطیلات نوروزی است.
وی ادامه داد: درصد اشغال تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل تا زمان یادشده 50.19 درصد اعلام شده است.
امیر انتخابی با بیان اینکه تا کنون 402 هزار 170 خودرو در گیلان ورود داشته اند افزود: این تعداد حضور در قیاس با سال قبل نیز با کاهش حدود پنج درصدی روبرو بوده و حضور گردشگران در گیلان از طریق مرزهای زمینی و هوایی هم در چهار روز منتهی به دوم فروردین ماه جاری به یک میلیون 812 هزار و 610نفر رسیده است.
وی همچنین تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها و بناهای تاریخی و مراکزتفریحی – سرگرمی را 40 هزار و 646 نفر اعلام کرد.
دبیر ستاد سفرهای استان با بیان اینکه همه تاسیسات و مراکز گردشگری در گیلان آماده پذیرش مسافران و گردشگران هستند گفت :ستاد سفرهای استان تا پایان تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی خواهد بود.
99 هتل ، 95 مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی ، 275 مجتمع پذیرایی بین راهی ، 32 هتل آپارتمان، یک هزار و 480 خانه مسافر ، 58 سفره خانه سنتی، 75 دفتر خدمات مسافرتی و یک تاکسی گردشگری در گیلان آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی هستند.
1881/2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


گردشگران نوروزي


گيلان