گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

ساخت اولین مجتمع گردشگری بهمئی آغاز شد

مجتبی صلاحی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین مجتمع گردشگری تفریحی شهرستان در روستای گچ بلند بهمئی، شامل میهمانسرا، چای خانه سنتی و چمن ورزشی مصنوعی با بیش از پنج میلیارد ریال تسهیلات ساخته می شود.
وی بیان کرد: این تسهیلات از اعتبارت روستایی، عشایری به متقاضیان بخش خصوصی پرداخت شده است.
صلاحی نژاد تصریح کرد: با توجه به حضور گردشگران غیر بومی و نبود میهمانسرا در شهر لیکک، سازمان میراث فرهنگی، با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ساخت مجتمع های خدماتی گردشگری، زمینه رفع این مشکل را فراهم کرده است.
وی عنوان کرد: شهرستان بهمئی با داشتن مناطق گردشگری زیبا و هوای بسیار مطبوع در فصول مختلف سال بخصوص تعطیلات نوروز به یکی از گردشگر پذیرترین مناطق جنوب کشور تبدیل شده است.
صلاحی نژاد تصریح کرد: آثار تاریخی و اماکن زیارتی ، پوشش گیاهی متنوع ، آب و هوای معتدل ،جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبای بهمئی، این شهرستان را به عنوان مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی تبدیل کرده است.
وی افزود: تنگ سولک با نقش برجسته ها و سنگ نوشته های دوره اشکانی قطعه ای نادر با زیباییهای طبیعی و تاریخی منحصر به فرد ، تنگ ماغر با پوشش گیاهی و آب و هوای دلپذیر ، دریاچه برم الوان با طبیعتی زیبا ، منطقه تفریحی و کوهستانی کفش کنان در سواحل زیبای سد مارون ، بارگاه زیارتی امامزادگان سید اسدالله و سید ابراهیم (ع) با آب و هوای مطبوع و بارگاه امامزاده بابااحمد (ع) با معماری دوره سلجوقی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان بهمئی است.
شهرستان بهمئی به جز در مشرق که با شهرستان کهگیلویه در استان هم مرز است در شمال با باغملک ، در جنوب با بهبهان ، در غرب با رامهرمز و در جنوب غربی با امیدیه و آغاجاری در استان خوزستان هم مرز است .
شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود 38 هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله 300 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
7531/1662

انتهای پیام /*


اجتماعي


مجتمع گردشگري


مهمانسرا


بهمئي