گردشگری و توریسم

نمایشگاه صنایع دستی در نقده گشایش یافت

حامد پرورش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 10 غرفه در این نمایشگاه برپا شده که مردم می توانند سوغاتی ها یا لوازم مورد نیاز خود را از آنها تهیه کنند.
به گفته وی در این نمایشگاه ها انواع صنایع دستی منطقه از جمله هنرهای چوبی منبت، معرق، مشبک، ریزه کاری، پیکرتراشی، بافته های داری شامل گلیم، ورنی، زیراندازها، چرم دوزی، شیشه گری، تراش سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی، سازهای سنتی، رودوزی های سنتی، ملیله کاری و زیورآلات سنتیˈ عرضه می شود.
وی اضافه کرد: شناساندن صنایع و محصولات محلی این شهرستان و بهره گیری از ظرفیت های گردشگری، از اهداف این نمایشگاه است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران است، بیان کرد: یکی دیگر از بازارچه های نمایشگاه صنایع دستی نیز در محل برپایی آیین نوروزگاه در نقده برپا می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقده با اشاره به برگزاری 12 برنامه نوروزی در این شهرستان بیان کرد: تکم گردانی، برپایی سفره سنتی عید نوروز، برگزاری مسابقات عکاسی و نقاشی با موضوع نوروز در فرهنگ مردم نقده و برپایی سیاه چادرها همراه با لباس سنتی ایل قره پاپاق نقده از برنامه های این شهرستان است.
به گزارش ایرنا شهرستان 127 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده است.
9918/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


صنايع دستي


آذربايجان غربي