گردشگری و توریسم

اقامت در مهمان پذیرهای آذربایجان غربی 42 درصد افزایش یافت

جلیل جباری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 93 مهمانپذیر با بیش از پنج هزار و 500 تخت در آذربایجان‌غربی وجود دارد و در کنار آنها تمام هتل ها و واحدهای بوم گردی استان آماده پذیرش میهمانان نورزی هستند.
وی با اشاره به تمهیدات خاص برای میزبانی از مسافران نوروزی در آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال اماکن اقامتی استان از جمله هتل‌ها و مهمان‌پذیرها هیچگونه افزایش قیمتی ندارند و تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی با اعمال 15 درصد تخفیف مهیای استقبال از گردشگران نوروزی است.
وی ادامه داد: امسال پیش بینی می‌شود نسبت به سال گذشته حضور میهمانان و گردشگران نوروزی در استان افزایش یابد بنابراین جهت رفاه حال میهمانان، بازرسی و نظارت بر اماکن اقامتی و هتل ها، نظارت و بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران ها، سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها در این منطقه تشدید شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: استقرار در جاده ها و برخورد با متخلفان ترافیکی، ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران و تدارک استراحتگاه های بین راهی از جمله خدماتی است که به صورت ویژه ستاد تسهیلات خدمات سفر در طول ایام نوروز به مسافران ارائه می کند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای بیش از یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد و تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.
7125/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


اقامت


اذربايجان غربي