گردشگری و توریسم

لحظه تحویل سال 225 هزار نفر در اماکن فرهنگی فارس حضور داشتند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 205 هزار نفر لحظه تحویل سال در جوار بقاع متبرکه فارس حضور داشتند.
حجت الاسلام سید عباس موسوی افزود: این مراسم در 120 بقعه متبرکه استان برگزار شد که در 62 بقعه متبرکه این استان مراسم فرهنگی ویژه برای تحویل سال 98 در نظر گرفته شده بود.
وی ادامه داد: در لحظه تحویل سال 98 حدود پنج هزار نفر در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) در شیراز و در حرم مطهر علی بن حمزه(ع) این شهر هزار و 500 نفر حضور داشتند.
وی اضافه کرد: همزمان با برگزاری آیین تحویل سال نو مراسم افتتاح خیمه های معرفت دینی طرح آرامش بهاری نیز باحضور زائران و مجاوران بقاع متبرکه این استان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح آرامش بهاری تا 14 فروردین 98 در بقاع متبرکه فارس ادامه خواهد داشت،گفت: بیشترین تعداد زائران در لحظه تحویل سال 98 مربوط به آستان مقدس امامزاده شهید فراشبند و سید علاالدین حسین شیراز بود که در هر کدام از این اماکن حدود پنج هزار نفر حضور داشته اند.

**حافظیه میزبان 20 هزار نفر در هنگام تحویل سال 98
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بامداد پنجشنبه یک فروردین و در لحظه تحویل سال 98 حدود 20 هزار نفر در جوار آرامگاه حافظ حضور داشتند.
تحویل سال 1398 ساعت یک و 28 دقیقه و 27 ثانیه بامداد پنجشنبه اول فروردین بود.
مصیب امیری ادامه داد: تعداد بازدید کنندگان از اماکن تاریخی– فرهنگی فارس از 25 لغایت 29 اسفندماه سال گذشته ، ٩٢ هزار و ٥٥٨ نفر بوده است.
وی ادامه داد: اماکن در صدر بازدید این استان در این مدت به ترتیب مجموعه فرهنگی حافظیه با ٢٩هزار و ٧٤٩ نفر، مجموعه جهانی تخت جمشید با ١٦هزار و ٥٦٤ نفر، مجموعه فرهنگی سعدی با ١٤هزار و ١٤٣ نفر، مجموعه جهانی پاسارگاد با ١٠هزار و ٥٧٣ نفر و ارگ کریم خان زند با هفت هزار و ٢٩٨ بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: آمار تجمیعی واحدهای اقامتی این استان از 27 الی 29 اسفندماه 97 شامل هتل ،هتل آپارتمان ،مهمانپذیر ،کمپ های موقت کلاس های مدارس ،منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی، ٢٨٦ هزار و ٣٤٦ نفر شب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٤٠ درصد افزایش داشته است.
9873 /1876

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز 98


سال تحویل


حافظیه