گردشگری و توریسم

7 مرکز اقامتی در پلدشت آماده استقبال از مسافران نوروزی است

صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهر پلدشت با 149 کیلومتر مرز مشترک با کشور آذربایجان در شمال آذربایجان غربی واقع شده و هر سال پذیرای شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.
وی ادامه داد: بازارچه مرزی پلدشت (بازارچه صنم بلاغی)، رود ارس، سد ارس، بازار ماهی فروشان ارس، پایانه مرزی پلدشت، روستاهای ساری سو، بهلول آباد و قلعه جوق، کوه های گِچِه داغ، کلیسای آبادی قِزِل وانک (یا وَنک)، بقعه عرب لو و حیات وحش دره شام روستای «دودا» از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان است.
به گزارش ایرنا شهرستان پلدشت در امتداد مرزهای ایران با نخجوان قرار دارد و از آنجا می توان آبادی شاه تختی نخجوان و ساختمان های نخجوان را مشاهده کرد.
کشور ایران با نخجوان 127 کیلومتر مرز مشترک دارد که عمده مرز آن رود ارس بوده و تردد از طریق پل پلدشت – شاه ‌تختی انجام می گیرد؛ این پل در محدوده مرز ایران و جمهوری خودمختار نخجوان در سال 1386 افتتاح شد و تردد بین دو سوی مرز از طریق این پل انجام می‌گیرد.
شهر پلدشت در جوار رود ارس قرار گرفته و آب و هوای آن نسبت به سایر ناحیه های این منطقه تا حدودی گرم تر است و زمستانی بسیار سرد دارد.
همچنین رود زنگبار از مرکز شهر پلدشت عبور می کند و در نهایت به ارس می ریزد.
در حاشیه رود ارس درختان جنگلی زیبایی وجود دارد که زیبایی خاصی به این منطقه گردشگری بخشیده است.
8137/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


پلدشت


نوروز 98