گردشگری و توریسم

اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان 14 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، مهدی جمال شامگاه پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: 28 هزار و 817 مسافر نوروزی روز بیست و نهم اسفند 97 در استان سمنان اقامت داشتند که این میزان به نسبت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: 32 هزار و 102 گردشگر نوروزی از ابتدای شروع مسافرت ها تا کنون، از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان سمنان بازدید کردند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: بازدید مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری استان سمنان، چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.
به گفته وی، بیشترین میزان اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در استان سمنان در زائرسراها بوده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در استان سمنان یادآور شد: مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، اقامتگاه های موقت و اقامتگاه های بوم گردی، در رتبه های بعدی مکان های مورد استقبال مسافران نوروزی برای اقامت در استان سمنان بوده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به بازدید نظارتی 55 مورد از مراکز اقامتی، رستوران ها و سایر مکان های گردشگری این استان، خاطرنشان کرد: شکایتی تاکنون، از مکان ها و اقامتگاه های گردشگری استان سمنان ارائه نشده است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی شناسایی شده که حدود 700 اثر از این تعداد در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.
9891/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


نوروز 98