گردشگری و توریسم

مردم و مسئولان خاش به استقبال مهمانان نوروزی رفتند

به گزارش ایرنا سیاه چادر فرهنگی و ایستگاه ایمنی به همت جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی و سایر دستگاههای دست اندرکار با هدف ارائه خدمات بهتر به مسافران و نمایش فرهنگ غنی و آداب و رسوم مردم بلوچ برپا شده است.
فرماندار خاش سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 12 نقطه از این شهرستان سیاه چادرهای نوروزی برپا شده و مردم منطقه به صورت خودجوش خود را برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده کرده اند.
حمیدالدین یوسفی افزود: این کمپ ها و مکان های استقبال در مبادی ورودی شهرهای خاش، نوک آباد، ایرندگان و کوهستان تفتان ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خاش امسال سرشار از نعمت بارش برف و باران بوده و سرسبزی و نشاط به طبیعت هدیه شده انتظار می رود گرشگران این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خودشان انتخاب کنند.
فرماندار خاش ادامه داد: اقامتگاههای بوم گردی، مراکز خدماتی، صنفی و دستگاههای امدادی و غیره با تمام توان در اختیار مسافران نوروزی خواهند بود.
وی بیان کرد: ستادهای اسکان و استقبال از مهمانان نوروزی از مدتها قبل فعال شده اند.
به گزارش ایرنا شهرستان خاش سیستان و بلوچستان با داشتن چشم اندزها و جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد از جمله قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان (بام شرق ایران)، گل فشان طبیعی پیرگل، ارتفاعات پنج انگشت، بیرک و سیاه بندان، رودخانه ها و دره های کاروندر و ایرندگان، درختان سرو دهپابید و سنگان، غار چاهک تفتان، چشمه های آب سرد و گرم تفتان و آثار تاریخی متعدد مانند قلعه های حیدرآباد، کمال آباد و ایرندگان، برجک قدیمی بلو در گوهر کوه، بازارچه سرپوشیده، مسجد جامع و مناره زیبای آن و خیلی از موارد دیگر از مناطق بسیار مهم و جذاب بوده که زمینه جذب مسافران و گردشگران را دارد.
جاذبه های زیبا و دیدنی خاش در انتظار مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
7310

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


استقبال از مسافران نوروزي


خاش