گردشگری و توریسم

خیابان غذا در بجنورد راه اندازی شد

به گزارش ایرنا، خیابان غذا به منظور معرفی غذاهای محلی و فرهنگ غذایی سنتی و پاسخ به ذائقه گردشگران، با هدف جذب گردشگر و ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی در محل خیابان شریعتی شمالی شهر بجنورد ایجاد شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده، زمان فعالیت خیابان غذا تا 15 فروردین 98 خواهد بود.
علی کاظمی اظهار داشت: در این خیابان، غذاهای سنتی و بومی اقوام مختلف منطقه ارائه می شود.
وی افزود: در این خیابان شماری غرفه، یک سیاه چادر عشایر و اوبه ترکمن برای پذیرایی از مسافران نوروزی و شهروندان بجنوردی دایر شده است.
کاظمی اظهار داشت: تهیه غذای محلی و عرضه خیابانی آن از مشاغل وابسته به صنعت گردشگری است و در این اقدام تلاش داریم تا نشاط اجتماعی رونق گرفته و گردشگری توسعه یابد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری، اجرای موسیقی خیابانی و محلی، هنرهای خیابانی و ارائه سوغات و صنایع دستی از دیگر برنامه های جانبی خیابان غذا در بجنورد است.

* بیش از 100 نوع غذای سنتی در خراسان شمالی تهیه می شود
به گزارش ایرنا به نقل از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، بیش از 100 نوع غذای سنتی در این استان پخت می شود.
دلمه، فتیر مسکه، آش یارمه، نان محلی قطاب، شله ماش، قروتو، کاچی، اُوجِز یا اشکنه، آش جوشواره، دیمه ‌دَنی، قابلی، کماج و آش بلکه از جمله غذاهای سنتی خراسان شمالی است.
در خراسان شمالی کردها، تات ها، ترک ها، ترکمن ها و حتی بلوچ ها انواع و اقسام غذاها، نان ها و دمنوش های خاص خود را دارند.
استان خراسان شمالی در حدفاصل 2 قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهدمقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.
در این استان هشت هزار و 700 جاذبه گردشگری شناسایی شده در حوزه های مختلف وجود دارد.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
7185/5132

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


خيابان غذا


خراسان شمالي