گردشگری و توریسم

یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی در ایام عید فعال است

سرهنگ حسن محمدی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعار نوروزی یگان حفاظت در سال جدید با عنوان «مشارکت همگانی، حفاظت پایدار، میراث ماندگار» سرلوحه اهداف سازمانی یگان در راستای اجرای ماموریت های ابلاغی می باشد.
وی گفت: به منظور آمادگی پرسنل یگان حفاظت در راستای تشدید مراقبت های حفاظتی طرح های مختلفی در هفت مرحله با حضور همه پرسنل یگان اجرای شد و هم اکنون آمادگی کارکنان در سطح بسیار خوبی قرار دارد.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 12 موزه و کاخ موزه در سطح استان آماده بازدید گردشگران می باشد و نیروهای یگان حفاظت به صورت 24 ساعته در موزه ها و محوطه ها حضور مستمر خواهند داشت و جوابگوی مسافران خواهند بود.
وی اضافه کرد: اکیپ هایی از پرسنل یگان حفاظت نیز به منظور حفاظت از آثار تاریخی در قالب گشت های سیار از آثار و تپه های تاریخی بازدید می کنند تا از وقوع هر گونه جرائم در آثار، ابنیه و محوطه های تاریخی سطح استان جلوگیری کنند و درخواست می شود تمامی هم استانی ها در راستای تشدید مراقبت های حفاظتی این یگان را یاری کنند.
وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری سایر ارگان های همیار در ستاد اجرایی خدمات سفر بتوان شاهد امنیت پایدار برای مسافران و بازدیدکنندگان از استان آذربایجان غربی بود.
محمدی افزود: در راستای اجرای مصوبه ها و دستورالعمل‌های نوروزی تعاملات خوبی با نیروی انتظامی و سایر ارگان های مرتبط صورت گرفته است و همکاری لازم با این ارگان ها می تواند در مدیریت بحران و بروز حوادث ناگوار اثر بخشی بالایی داشته باشد.
محمدی از عموم مردم خواست در صورت بروز هرگونه مشکل یا ارائه هرگونه اطلاعات در حوزه جرائم میراث فرهنگی، موضوع را به شماره تماس 09662 «قرارگاه نوروزی یگان» منعکس کنند.
وی افزود: در آذربایجان غربی شماره تلفن ثابت شبانه روزی 04433448022 آماده پاسخگویی در حوزه جرائم میراث فرهنگی می باشد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای بیش از یکهزار و 600 اثر، بنا، محوطه و تپه تاریخی است که به علت قدمت پیشینه تاریخی این استان، همواره این محوطه ها مورد طمع سودجویان بوده است.
7125/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


حفاظت از آثار


اذربايجان غربي