گردشگری و توریسم

گیلان آمادگی حضور 17میلیون گردشگر نوروزی را دارد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ مصطفی سالاری با بیان این که بر اساس پیش بینی ها در نوروز98 شاهد افزایش شمار گردشگران ورودی به استان هستیم افزود:افتتاح راه آهن گیلان خود عاملی برای افزایش تعداد گردشگران نوروزی محسوب می شود.
وی با اشاره به ورود 9میلیون نفر روز گردشگر نوروزی در سالجاری بیان داشت: پیش بینی می شود این رقم در سال جدید افزایش قابل توجهی داشته باشد و تا 12میلیون نفر روز نیز برسد.
نماینده عالی دولت در گیلان از فراهم بودن بستر حضور 17میلیون گردشگر نوروزی در استان طی روزهای آتی خبر داد و یادآور شد:حدود 2هزار واحد تاسیسات گردشگری شامل هتل،متل،خانه مسافر و واحدهای بومگردی آماده ارائه خدمات اقامتی به مسافران است.
وی با بیان اینکه واحدهای بین راهی،واحدهای امدادی و جاده ای و همچنین واحدهای پذیرایی آمادگی کامل برای انجام خدمات در ایام نوروز را دارند تصریح کرد: سعی شده تا تعداد این واحدهای خدمات رسان نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و کیفیتی بهتر را ارائه دهد.
سالاری یادآور شد:همچنین برای کنترل بار ترافیکی در محورهای ورودی استان به ویژه رودبار تلاش شده تا با مدیریتی مطلوب و پیش بینی راه های جایگزین و دسترسی های تکمیلی آرامش و سهولت در جریان سفر برای مسافران نوروزی گیلان محقق شود.
گیلان نوار سبز واقع بین دریای کاسپین و سلسله کوه های البرز از طبیعتی چشم نواز و جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار است.
جنگل و ساحل و دریا، دهکده تاریخی ماسوله، قلعه رودخان ، شهر زیبای لاهیجان ، شهر ساحلی انزلی با تالاب بین المللی اش ، جنگلهای تالش ، موزه روستایی رشت ، منطقه ییلاقی حیران و تالاب استیل در آستارا، ییلاقات زیبا از جمله جاذبه های گردشگری گیلان است .
7296 / 6030

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


گيلان


نوروز 98