گردشگری و توریسم

53 مرکز اقامتی و مدرسه در مریوان آماده پذیرش مسافران است

فریاد حدادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 12 کمیته زیرمجموعه ستاد نوروزی در شهرستان مریوان تشکیل شد و طی جلسات متعددی برنامه ریزی های لازم در راستای آمادگی کامل برای استقبال از مسافران و مهمانان در ایام تعطیلات نوروز انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: چهار مرکز اطلاع رسانی به مسافران نوروزی در ورودی شهر، بازارچه مرزی باشماق، دریاچه زریبار و ورودی محور مریوان – سقز مستقر می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مریوان افزود: برای نخستین بار دراین شهر دستگاه بلوتوث نصب شده و مهمانان نوروزی به محض ورد به شهر و روشن کردن بلوتوث تلفن های همراه خود کروکی تمامی نقاط گردشگری مریوان برای آنها ارسال می شود.
حدادیان گفت: 15 مرکز اقامتی شامل هتل و مهمان پذیر و 38 مدرسه هم برای اسکان مسافران نوروزی در مریوان تجهیز شده که ظرفیت پذیرش این اماکن حدود 2 هزار و 500 نفر است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این مکان ها سالن های ورزشی هم به اسکان مسافران اختصاص پیدا می کند و با این اقدام در مجموع ظرفیت پذیرش و اسکان بیش از چهار هزار نفر در شهر مریوان وجود دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان یادآورشد: بی شک تعداد مسافران و گردشگرانی که به شهر مریوان در این ایام سفر می کنند بسیار بیشتر از ظرفیت اسکان در این شهر است به همین دلیل رایزنی هایی در ارتباط با استفاده از خانه های استیجاری برای پذیرش تعداد بیشتری از مهمانان انجام شده است.
حدادیان به دیگر برنامه های نوروزی در مریوان اشاره کرد و اظهار داشت: نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی از سوم فروردین سال 98 در محدوده دریاچه زریبار برپا می شود.
وی اضافه کرد: مراسم سنتی میرنوروزی برای نخستین بار، سوم فروردین در دریاچه زریبار برگزار می شود و دراین آیین سنتی مردم با برگزاری جشن نوروز کُردها در گذشته آشنا می شوند.
127 هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته به مریوان سفر و از جاذبه های گردشگری آن دیدن کردند.
دریاچه زریبار، آبشار گویله، پل گاران، مسجد سوره، موزه خانه کورده واری، سیرانگاه قمچیان، روستای توراق تپه، دست بیلو از جمله جاذبه های گردشگری در مریوان است.
9936 / 3034

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


اسكان مسافران


مريوان