گردشگری و توریسم

طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه بیجار برگزار می شود

حجت الاسلام عباس ایزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در کنار قبور علما، اماکن مذهبی و امامزادگان منطقه بیجار گروس برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به استقبال و حضور چشمگیر مردم در این طرح افزود: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم در اماکن، برنامه های فرهنگی متناسب با ایام نوروز در امامزادگان شهر پیرتاج به صورت ویژه و در سایر بقاع متبرکه پیش بینی شده است.
حجت الاسلام ایزدی یادآور شد: این طرح به منظور معرفی امامزادگان عظیم الشان به مردم و خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت مندی میان زائران و آماده سازی اماکن متبرکه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی برگزار می شود.
وی گفت: برپایی غرفه های مذهبی فرهنگی، غبار روبی امامزادگان و مزار شهدا، توزیع بروشورهای معرفی بقاع متبرکه میان مسافران و زوار و هماهنگی با نیروی انتظامی برای تامین امنیت از جمله این برنامه ها است.
حجت الاسلام ایزدی افزود: غرفه پاسخگویی به سوالات مذهبی و شرعی با حضور روحانیون بومی، ادعیه خوانی برنامه های عبادی همراه با سخنرانی، برنامه های فرهنگی و قرآنی ویژه سال نو، غبار روبی اماکن و بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی، نمایشگاه دیواری، خیمه معرفت و عرضه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های متنوع این طرح معنوی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار اظهار داشت: انجام اعمال زیارت، قرائت زیارت پربرکت و معنوی عاشورا، تلاوت قرآن کریم و توسل به ائمه اطهار(ع) در لحظات آغازین سال نو موجب جلب رضای الهی و تبرک ایام سال نو به وجود مقدس و معنوی این امامزادگان و بندگان مخلص خواهد شد.
شهرستان بیجار در شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و دارای شش امامزاده و بقعه متبرکه، اماکن تاریخی همچون پل صلوات آباد بر روی رودخانه قزل اوزن، مسجد تاریخی خسروآباد، چند ساختمان مسکونی تاریخی، آثار تاریخی بی نظیر قمچقای و منطقه حفاظت شده کنار رودخانه قزل اوزن است.
9943/9102

انتهای پیام /*


فرهنگي


آرامش بهاري


بقاع متبركه


اوقاف