گردشگری و توریسم

طرح نوروزی گردشگری آبی در بندر خرمشهر آغاز شد

به گزارش ایرنا نورالله اسعدی دوشنبه در حاشیه آغاز این طرح نوروزی افزود: قایق های جستجو و نجات این بندر به منظور امداد رسانی به مسافران نوروزی با آمادگی کامل در رودخانه های اروند و کارون مستقر شدند.
وی افزود: مسیرهای کارون از دهانه کارون(نهر فیصل)تا پل قدیم، اروند صغیر از محل اسکله قایقرانی تا شناور مغروق، اروند رود از اسکله مسافری خلیج فارس تا ضلع جنوبی جزیره مینو از جمله مسیرهای تعیین شده در طرح گردشگری نوروزی امسال است.
اسعدی مجموع اسکله های گردشگری را 12 پست اسکله برشمرد و گفت: این اسکله ها شامل، 9 پست اسکله در کارون ،2 پست اسکله در اروند صغیر(اسکله قایق پدالی و قایق موتوری) و یک پست اسکله در پایانه خلیج فارس می باشند.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: تعداد شناور ها و قایق های موتوری که نوروز 98 به مردم خدمات ارایه می‌کنند 11 فروند شناور و 180 الی 200 فروند قایق موتوری است.
اسعدی افزود: بندرخرمشهر به منظور خدمات رسانی مطلوب و پذیرایی از میهمانان نوروزی به تدابیر نظارتی و ایمنی همانند سال های گذشته اقدام کرده و گشت های منظم دریایی در رودخانه های اروند و کارون انجام می دهد.
وی در خصوص ظرفیت امداد رسانی بندر خرمشهر گفت: پنج فروند شناور امداد و نجات در بندرخرمشهر مستقر هستند و این شناورهای تندرو در زمان بروز سوانح دریایی قادراند با سرعت بسیار بالایی به محل حادثه اعزام شوند و علاوه بر مشارکت در عملیات امداد و نجات از بروز خسارت و سوانح جانی جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: در ایام نوروز روزانه 520 صندلی سفر استاندارد شناورهای تفریحی که از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز گرفته اند برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده است.
وی به مسافران نوروزی توصیه کرد از سوار شدن به شناورهای غیرمجاز و غیر استاندارد خودداری کنند.
اسعدی با اشاره به اینکه موتور لنج هایی که در رودخانه کارون مستقر هستند کاربری تفریحی ندارند گفت: این شناورها تنها کاربری عملیات بارگیری و باربری مجاز دارند و در صورت بروز حادثه از سوی آن ها سازمان بنادر هیچ گونه مسئولیتی را در این خصوص به عهده نخواهد داشت.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر بر استفاده از جلیقه نجات توسط  مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: در صورت بروز سانحه مسافران می توانند برای اعلام شرایط اضطرار و درخواست کمک با شماره تلفن 1550، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر خرمشهر تماس بگیرند.
پیش بینی می شود در نوروز 98 شاهد رشد چشمگیر گردشگری آبی در رودخانه های اروند و کارون باشیم.
7100/6068

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري آبي


طرح نوروزي


خرمشهر