گردشگری و توریسم

افتتاح بخش نمایشگاهی موقت اوریگامی در موزه تنوع زیستی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، طاهر افتخاری در مراسم افتتاح بخش نمایشگاهی موقت از هنر اوریگامی در موزه تنوع زیستی پردیسان افزود: در این بخش که با همکاری یک گروه هنرمند علاقه مند به محیط زیست طی مدت سه سال تهیه شده است با استفاده از کاغذ و قطعات بازیافتی از چوپ و کاغذ، سعی شده تا نمایی از جنگل و حضور انسان و حیات وحش نمایش داده شود.
افتخاری با اشاره به شعار روز جهانی موزه‌ها، ارتباطات خلاق و نوین موزه‌ها، رویکردهای جدید و مخاطبان جدید بوده است، گفت: در همین راستا فعالیت‌هایی در زمینه جلب مخاطبان جدید و افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در زمینه آشنایی با تنوع زیستی و حفظ محیط زیست، طی ماههای اخیر انجام شده است.
همچنین «علیرضا علاالدینی» یکی از هنرمندان اوریگامی و از مجریان این بخش نمایشگاهی در این مراسم گفت: این کار حدود سه سال اجرا شده است و حاصل آن کتاب «جنگل برای همه» و برای به تصویر کشیدن رویاهای کودکانه است. این هنر به پیچیدگی ذهنی انسان رسیده و توانسته آثاری خلق کند که مثل طبیعت باشد و تمام حس و حالات را به مخاطب القاء کند.
همچنین نازنین عباسی داستان نویس در این مراسم گفت: این طرح داستان زیست محیطی است که به شیوه جدید اجرا شده و دغدغه های زیست محیطی با بیان ساده و کودکانه را به تصویر کشیده و فاقد متن و به روحیات کودکانه نزدیک است.
بهداد شیرمحمدی عکاس این طرح گفت: این کار کودکان را وادار می کند به محیط زیست و طبیعت فکر کنند.
علمی 9014** 1055

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


محیط زیست


اوریگامی


موزه تنوع زیستی