گردشگری و توریسم

برنامه های چهارشنبه آخرسال محله محور برگزار شود

سرهنگ رضا ظهیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جشن های فرا رسیدن سال نو بهانه ای برای شادی مردم است، افزود: نیروی انتظامی به منظور مدیریت هر چه بهتر در شادی آیین های آخر سال به عنوان جشن های ملی با سعه صدر برخورد و فضا را برای برگزاری امن تر آن فراهم خواهد کرد.
وی تاکید کرد: پلیس هیچگاه با تخلیه هیجان جوانان مخالف نیست و در عین حال آن را بهانه ای برای ایجاد فضایی شاد، می داند که البته این امر باید با نظارت و کنترل دقیق خانواده ها همراه باشد تا نگرانی و تجربه تلخی را رقم نزند.
سرهنگ ظهیریان ادامه داد: نگاه نیروی انتظامی به چهارشنبه آخر سال و آیین های سال نو، نگاه اجتماعی است و تنها خط قرمز پلیس ایجاد مزاحمت و اعمال خارج از دایره عرف و قانون برای شهروندان است.
فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه چهارشنبه آخر سال روز شادی و جمع شدن خانواده ها در کنار یکدیگر است، بیان کرد: این مناسبت روز جنگ و پرتاب کردن ترقه ها و مواد محترقه نیست و بر این اساس ضروری است در خصوص آیین و سنن ایرانی اسلامی بیش از پیش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.
سرهنگ ظهیریان گفت: به همین مناسبت این انتظامی آموزش در این خصوص را از طریق توزیع سی دی، بروشور و نصب بنر با همکاری آموزش و پرورش و سمن ها از چند هفته اخیر آغاز کرده و تمامی آسیب ها را بررسی و توضیحات لازم را در این زمینه به دانش آموزان ارایه کرده است.
وی یادآور شد: در چند سال اخیر با هوشمندی و مراقبت خانواده ها و همچنین فعالیت های نیروی انتظامی، سوانح و حوادث چهارشنبه آخر سال کاهش داشته و امیدواریم این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 15 نفر از شهروندان مهابادی در روز چهارشنبه سوری دچار سوختگی، جراحت و آسیب های ناشی از استفاده مواد محترقه و آتش زا شدند که در مقایسه با سال قبل 44 درصد کاهش یافته است؛ مهاباد با 241 هزار نفر یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است.
9903/6185/7129

انتهای پیام /*


اجتماعي


نيروي انتظامي


مزاسم هاي آخر سال


مهاباد