گردشگری و توریسم

109 شناور در هرمزگان به گردشگران اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی ‌پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد شناور شامل 49 فروند شناور مسافربری با 5 هزار و 361 صندلی و 59 فروند لندینگ کرافت با توانایی حمل یک ‌هزار و 960 دستگاه خودرو است.
وی افزود: همچنین در نوروز 98 یک فروند شناور (رورو) با ظرفیت 600 مسافر و 120 خودرو تردد می کند که از این تعداد 4 هزار و 90 صندلی در بندر شهید حقانی و عمده لندینگ کرافت ‌ها در بندر پل و لافت مستقر هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد عوامل اجرایی در طرح ستاد تسهیلات سفرهای دریایی را حدود 800 نفر اعلام کرد که به صورت 24 ساعته فعالیت می‌ کنند.
عفیفی ‌پور افزود: شناورها به صورت الکترونیکی با سامانه «وی تی اس» که در بندر شهید رجایی مستقر است، کنترل می ‌شود.
به گفته وی، در راستای خدمات رسانی بهتر به مسافران، نوروز 98 دومین سالی است که مهمانداران از جمله مهماندار بانو در شناورها مستقر هستند و این موضوع با استقبال گردشگران نوروزی و مسافران دریایی رو به رو شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایجاد طرح احداث زیرساخت اسکله های گردشگری جزیره قشم را موجب اشتغال پایدار و اثرگذار در بین جوامع بومی این جزیره دانست.
عفیفی ‌پور افزود: در این طرح، اسکله های شناور در 7 نقطه گردشگری در جزیره قشم و2 نقطه در شرق استان طراحی و نصب شده و امسال زیرساخت‌ های این مکان ها تکمیل شده‌ است.
طرح تسهیلات سفرهای نوروزی 98 با هدف ارایه خدمات به مسافران نوروزی تا پایان تعطیلات عید نوروز از روز گذشته (یکشنبه) با حضور ‘محمد اسلامی وزیر راه وشهر سازی’ در بندر شهید حقانی بندرعباس آغاز شد.
13 بندر در هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی کشور وجود دارد که 95 درصد از حجم کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود 100 درصد عملیات حمل خودرو در مسیر سرزمین اصلی به جزیره های خلیج فارس را بر عهده دارد.
استان هرمزگان در جنوب ایران به دلیل داشتن آب وهوای بهاری و بسیار مطلوب در روزهای پایانی سال یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری کشور در ایام نوروز است و براساس آمارها، سال گذشته بیش از 2میلیون و 500 هزار مسافر تعطیلات خود را در استان هرمزگان سپری کردند.
9887 /6048

انتهای پیام /*


اجتماعی


شناور


خدمات رسانی


گردشگران