گردشگری و توریسم

نوشهرآمادگی اسکان 150هزار گردشگر را در تعطیلات نوروز دارد

به گزارش ایرنا، محمد ولی پور روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر گفت: دستگاه های اجرایی عضو ستاد تسهیلات سفر، آمادگی لازم را برای استقبال از گردشگران در ایام نوروز دارا هستند و در این راستا امسال ظرفیت شهرستان به 150 هزار نفر شب اقامت رسید.
وی تصریح کرد: 30 واحد اقامتی شامل 9 هتل و 19 هتل آپارتمان و متل با ظرفیت 2 هزار و 500 تخت، یکصد واحد پذیرایی ، یکهزار و 150 خانه مسافر استیجاری با ظرفیت هفت هزار نفر شب اقامت و همچنین 21 مدرسه با ظرفیت 2هزار و 500 نفر به همراه 11 مرکز اطلاع رسانی و 5 دفتر خدمات مسافرتی آماده میزبانی از گردشگران در تعطیلات نوروزی سال جدید هستند.
وی خاطر نشان کرد: 3 واحد بوم گردی شهرستان با ظرفیت 50 نفر شب اقامت، نوروز امسال میزبان گردشگران خواهد بود و 3 واحد دیگر بوم گردی نیز در حال مراحل پایانی دریافت مجوزها لازم قرار دارند.
دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان نوشهر با اشاره به راه اندازی دبیرخانه این ستاد افزود: نوروز امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته برگزاری مراسم نوروزگاه شامل نوروزخوانی و نمایش آئین های سنتی در سه منطقه سی سنگان، آویدر و پارک نگین توسط گروههای هنری آغاز شده است.
وی از برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی در نوشهر با حضور شرکت کنندگان از سراسر کشور و عرضه محصولات صنایع دستی گوناگون کشور در نوروز و همچنین تورهای یکروزه شهرگردی خبر داد.
فرماندار نوشهر نیز در این جلسه نیز آماده شدن پل آبنمای ضلع جنوبی پل تخریب شده ماشلک واقع در کمربندی خبر داد و گفت: با وجود قول های داده شده از سوی مسئولان کشوری روند ساخت پل ماشلک طولانی شد و برای تسهیل عبور مسافران و اهالی منطقه پل جایگزین به صورت آبنما با امکانات شهرستان و با تلاش جهادی مسئولان آماده استفاده شد.
عبدالصمد صفرنژاد با اشاره به ثبت 2میلیون و 700 هزار نفر شب اقامت در نوروز 97 در شهرستان نوشهر خواستار نظارت بیشتر، خدمات دهی مطلوب و برخورد مناسب با میهمانان نوروزی در جذب گردشگران و همچنین آسایش مردم منطقه شد.
شهرستان گردشگر پذیر نوشهر با دارا بودن منطقه نمونه گردشگری سی سنگان، منطقه نمونه گردشگری و ساحلی سیترا، مجتمع گردشگری چلندر، سد خاکی آویدر و موزه مردم شناسی کندلوس سالانه پذیرای بیش از میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است و امسال حدود 10 میلیون نفر شب اقامت در این شهرستان ثبت شد.
1295/ 1602/1899

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگران


نوروز


نوشهر