گردشگری و توریسم

اندیکا مقصدی مناسب برای تعطیلات نوروزی است

مرادعلی سعیدی پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شهرستان اندیکا به دلیل واقع شدن در میان سلسه کوه های زاگرس از تنوع آب وهوایی خاصی برخوردار است و این موضوع باعث شده که در چهار فصل سال به ویژه ایام نوروز پذیرای حضور گردشگرانی از سراسر کشور باشد.
وی افزود: وجود 2سد و نیروگاه شهید عباسپور و گدار در اندیکا باعث شده تا این شهرستان به قطب انرژی برق آبی کشور شناخته شود و بر جاذبه های گردشگری آن افزوده شود.
سرپرست فرمانداری اندیکا ادامه داد:حدود 48 اثر تاریخی ثبت ملی از دوره های مختلف باعث شده تا در این شهرستان شاهد تلفیقی زیبا از تاریخ و طبیعت باشیم.
وی گفت:هم اکنون در بیشتر نقاط این شهرستان آب وهوایی کاملا بهاری و نیز آب وهوایی زمستانی در منطقه تاراز و تازه را می توان تجربه کرد.
رییس ستاد سفرهای نوروزی شهرستان اندیکا افزود: صنایع دستی شهرستان اندیکا نیز قدمتی دیرینه دارد و چوقای این شهرستان نیز مهر اصالت یونسکو را دریافت کرده است.
وی ادامه داد:یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهرستان بقاع متبرکه است که از مهم ترین آنها می توان به امام زاده بابا احمد،صالح ابراهیم،شاهزاده عبدا… و بابازاهد چلو اشاره کرد.
وی گفت:امسال نیز تمهیدات لازم در ستاد سفرهای نوروزی اندیکا برای استقبال از میهمانان نوروزی پیش بینی شده و برای اقامت آنها علاوه بر اقامتگاه های بخش خصوصی حدود 20باب مدرسه برای اسکان میهمانان نوروزی تعیین شده است.
به گزارش ایرنا شهرستان اندیکا یکی از شهرستان‌های شمالی استان خوزستان است.
این شهرستان از شمال غرب به لالی از شمال به سردشت دزفول،از شمال و شمال شرق به استان چهارمحال و بختیاری از مشرق به ایذه و از جنوب به مسجدسلیمان محدود می‌شود. مرکز آن شهر قلعه خواجه است.
شهرستان اندیکا با داشتن آثار تاریخی، بقاع متبرکه، طبیعت بکر، کوه های به برف نشسته ، جنگل های انبوه و چشمه ها و رودخانه های خروشان در چهار فصل سال پذیرای گردشگران و دوستداران طبیعت است.
این شهرستان شهرستان دارای 700 محوطه تاریخی از دوره های مختلف و بیش از 48 اثر ثبت ملی است.
منطقه گردشگری شیمبار، تاراز، سوسن سرخاب، امامزاده بابا احمد، امام زاده عبداله قطب الدین، دژ اسدخان، آبشار موری، للر، کتک، بابازاهد چلو ، سد شهید عباسپور و گدار از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان اندیکا هستند.
اندیکا با مرکزیت شهر کوچک قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.
7159/ 6036

انتهای پیام /*


فرهنگي


انديكا


گردشگري


نوروزي