گردشگری و توریسم

شهر جهانی انگور پذیرای مسافران نوروزی است

به گزارش ایرنا، باب الله فتحی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی دستگاه های اجرایی و ستاد خدمات سفر تدابیر لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی اندیشیده اند.
وی روند شتاب توسعه ملایر را رو به جلو دانست و افزود: طی سال جاری اتفاق های بسیار خوبی همچون ثبت جهانی انگور در ملایر رخ داد که رویدادی منحصر به فرد برای استان و کشور است.
فرماندار ویژه ملایر گفت: این اتفاق به همت مجموعه عوامل و نهادهای اجرایی و زحمات دسترنج باغداران محقق شد که برای سرعت بخشیدن به کار کمیته ویژه ای در فرمانداری شکل گرفت.
فتحی بیان کرد: ظرفیت ها و ویژگی های ملایر با این رخداد جهانی معرفی شد و موفق شدیم امتیاز بزرگی را برای این شهرستان بگیریم.
وی با اشاره به پیشرفت های ملایر در حوزه مبل و منبت گفت: امسال دومین جشنواره ملی مبل و منبت به خوبی برگزار شد که امیدواریم ثبت جهانی منبت نیز محقق شود.
معاون استاندار همدان برگزاری کنسرت های مختلف، افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت و تلاش در راستای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی را به عنوان دیگر اقدامات مهم امسال برشمرد.
وی افزود: با حضور مسئولان سرکشی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و یادواره های شهدا در سطح شهرستان برگزار شد.
فتحی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رونق تولید اولویت ما در شهرستان است اظهار داشت: در این راستا با پیگیری های مستمر تسهیلات اشتغالزایی از 38 میلیارد ریال به بیش از 400 میلیارد ریال رسید.
وی یادآور شد: در حال حاضر 490 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سطح شهرستان عقد قرارداد شده است که 400 میلیارد ریال آن محقق شده و مابقی در حال انجام است.
فرماندار ویژه ملایر گفت: ملایر از نظر درصد جذب تسهیلات اشتغالزایی بالاترین رتبه استان و از نظر جذب اعتبارات جزو رتبه های برتر استان است.
فتحی بیان کرد: یک طرح بزرگ گلخانه با اعتبار 150 میلیارد ریال با اشتغال 200 تن در حال اخذ تسهیلات است که چنانچه محقق شود به این میزان تسهیلات اضافه می شود.
وی همچنین به سفر معاون اول رییس جمهوری و بازدید از شهرک مبل و منبت و افتتاح 2 طرح بزرگ فروسیلیس در این شهرستان اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی 2 طرح بزرگ فروسیلیس نیز در این شهرک آغاز شد که ظرفیت بزرگی در اشتغال ملایر ایجاد می شود.
معاون استاندار همدان با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه این شهرستان با حدود 44 شاخص مهم گفت: انگور و مبل و منبت در این سند یکی از اولویت های مهم است که جهت گیری های دستگاه های اجرایی نیز باید در این حوزه ها متمرکز باشد.
فتحی توسعه زیرساخت های برق را نیز از دیگر اولویت ها در این سند دانست و ادامه داد: افزون بر 70 میلیارد ریال برای رفع مشکل فرسودگی شبکه و تاسیسات برق ملایر در نظر گرفته شده است.
وی گفت: یک پست 63 کیلوولت نیز توسط شرکت برق منطقه ای باختر در دست احداث است که می تواند در رفع فرسودگی و افت ولتاژ برق ملایر اثرگذار باشد.
فتحی بیان کرد: در سند راهبردی توسعه ملایر احداث چهار مجتمع آبرسانی روستایی با 60 روستا و 40 هزار جمعیت نیز پیش بینی شده است که طی سه ساله آینده این مجتمع ها احداث می شود.
وی تاکید کرد: برای توسعه گردشگری این شهرستان مجموعه تفریحی و گردشگری مینی ورد ملایر در این سند دیده شده و اعتبارهای لازم برای تکمیل این طرح پیش بینی شده است.
فرماندار ویژه ملایر افزود: در سفر اخیر استاندار همدان به ملایر نیز اعتبار لازم برای حل مشکل برق این مجموعه اختصاص یافت.
7528/2090

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري ملاير


نوروز98


شهر جهاني انگور